Contract de 67,7 milioane de euro pentru modernizarea aeroportului Caransebeș

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Nicolae SILADE

Aeroportul Caransebeș, al cărui acționar majoritar este omul de afaceri și lugojeanul Gabriel Olariu (74,6%), urmează să fie reabilitat și modernizat. A fost publicat în SEAP anunțul de participare pentru proiectarea și executarea acestor lucrări, finanțate cu bani europeni prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

Potrivit Economica.net, aeroportul din Caransebeș a fost deschis în 1969 ca aeroport de urgență, dar și-a intrat în rolul de aeroport civil în anul 1975. Pe 11 iunie 2014 a fost inaugurată a cincea Unitate Specială de Aviație, componentă a Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, destinată intervențiilor de salvare, dar și de poliție aeriană.

„Chiar acum sunt la Ministerul Transporturilor, avem discuţii pe POIM. Suntem în evaluare avansată, licitaţia a fost demarată în paralel cu evaluarea tocmai pentru ca, în cazul unui rezultat favorabil şi pozitiv pentru finanţare, să nu mai pierdem timpul cu licitaţia. Într-adevăr, licitaţia este cu clauză suspensivă pentru că nu avem garanţia finanţării. Dar eu sper că lucrurile vor fi pozitive”,

a declarat Gabriel Olariu, citat de CAON.

Aeroportul are e o pistă de 2.000 de metri lungime, trei hangare și o clădire cu birouri. În 2019 a fost preluat de investitori privați, iar în 2020 a primit autorizație de funcționare de la Autoritatea Aeronautică Civilă.

„În prezent, accesul de la zona de hangare sau parcare a avioanelor nu este asigurat corespunzător, decolarea se realizează pe o singură direcție. În condițiile menținerii situației actuale, creșterea capacitații de zbor, respectiv creșterea numărului de decolări-aterizări nu pot fi asigurate”,

se arată în memoriul de prezentare.

Contractul de achiziție sectorială pentru lucrările de execuție pentru reabilitarea și modernizarea aeroportului prevede și: l Repoziționarea si modernizarea pistei de aterizare – decolare pentru o lungime de 2.500 m; l Reconfigurarea căilor de rulaj pentru deservirea pistei; l Amenajarea unei platforme de acces la hangarele existente; l Amenajarea unei suprafețe de 15.950 mp pentru staționarea aeronavelor; l Realizarea unui sistem de preluare si dirijare a apelor pluviale către descărcările existente; l Realizarea unui stem modern de balizaj; l Realizarea unui sistem de radionavigație ILS/DME și DVOR/DME; l Realizarea unui sistem meteo AWOS si a unui sistem ATIS de coordonare trafic. Contractul are și o clauză suspensivă. Semnarea acestuia depinde de aprobarea finanțării nerambursabile.

„Încheierea contractului de achiziție sectorială se va realiza după aprobarea finanțării nerambursabile, termenul estimat până la care se aplică clauza suspensivă fiind 31.05.2023. Ofertantul trebuie să se asigure că până la data semnării contractului de achiziție sectorială, își va menține în termen de valabilitate oferta și garanția de participare. În cazul în care condiția aprobării finanțării nu este îndeplinita până la data de 31.05.2023, entitatea contractantă își rezervă dreptul de anulare a procedurii de atribuire”,

se mai arată în anunțul consultat de Economica.net. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 2 mai, ora 15, iar perioada minimă pe parcursul căreia ofertantul trebuie să își mențină oferta este 2 august 2023.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.