Meridian 22 se gândește la modernizare și investiții. Facturile se vor plăti online

La sfârșitul anului trecut, directorul Meridian 22, Florin Iovescu, a susținut o conferință de presă pentru a prezenta situația societății de apă-canal și proiectele pe care le are în vedere pentru 2020. Dacă pe parcursul anului 2019 situația Meridian 22 era incertă în cazul în care licența de operator de apă-canal urma să expire la 11 decembrie 2019, pe ultima sută de metri societatea a reușit reeșalonarea plății către Apele Române, urmând să plătească 580.000 de lei în 40 de rate. A obținut astfel  licența de operator și acum se gândește la modernizare și investiții. Florin Iovescu spune că Meridian 22 urmează să treacă la un sistem informatic privind  emiterea și plata facturilor online, printr-un contract cu Telekom, că va achiziționa contoare cu comandă la distanță pentru scările de bloc, și noi generatoare, pompe și că dorește să pună în funcțiune treptele chimice și biologice de la Stația de Epurare de la Jabăr. Toate acestea cu scopul de a diminua pierderile care se înregistrează în rețea.

Iată ce a declarat Florin Iovescu, directorul Meridian 22:

„Dacă anul trecut știam că va expira licența de operator pe 11 decembrie, era prin septembrie și nu reușeam să obținem autorizația de gospodărire a apelor, în baza căreia să obținem prelungirea licenței, după eforturi susținute, ne-a ajutat și cadrul legislativ, am reușit să facem o eșalonare la plată cu Apele Române, pentru o sumă de 580.000 de lei, în 40 de rate. Astfel, am obținut autorizația de gospodărire a apelor, care ne-a fost acordată pentru doi ani și jumătate, ceea ce înseamnă că în această perioadă trebuie să punem în aplicare un plan de măsuri împreună cu Primăria Lugoj, pentru a rezolva problemele pe linia apei, pe treapta chimică și biologică la Stația de Epurare Jabăr. Acest plan de măsuri a fost asumat împreună cu Primăria Lugoj, iar primul termen când se vor face verificări va fi anul acesta, pe 1 septembrie. Până atunci trebuie să finalizăm treapta mecanică. Ulterior am obținut, până în 2024 și licența de operator. Aceasta înseamnă că, în condiții normale, în Lugoj, Meridian 22 va continua să presteze serviciile de livrare a apei potabile și canalizarea. Un ajutor pentru supraviețuirea în 2019 a fost hotărârea de majorare a tarifelor și prețurilor, luată în martie, de către  Consiliul Local, așa că pot spune că am obținut un profit contabil la sfârșitul anului trecut.”

În ceea ce privește sistemul informatic, Florin Iovescu spune că Meridian 22 se află acum în faza de implementare a unui sistem informatic, în baza unui contract încheiat cu Telekom România.

„Va fi o interfață între noi și utilizatori, am făcut primii pași prin listarea facturilor cu cod de bare. Am cumpărat imprimante performante și aparate de împlicuire, care ne dau posibilitatea de a trimite toate facturile de apă și canal către consumatorii finali. E un pas înainte. Nu vom face un contract cu Poșta Română, ci ne vom folosi de cititorii noștri de la compartimentul commercial pentru a livra către lugojeni facturile. Sunt cam 7.000 de facturi către utilizatorii de la case, la blocuri avem contracte individuale cu circa 5.000 de lugojeni, plus încă vreo 600 de persoane juridice, iar ca asociații avem 540. Este un pas în față, pentru ca oamenii să-și efectueze plățile și online, de-acasă și să scurteze timpul care se pierde la noi la casierie. Acest contract este încheiat cu Telekom, pentru circa 70.000 de euro, și trebuie să recunosc că am reușit să facem acest contract pe o perioadă de trei ani de zile, chiar dacă resursele noastre sunt limitate, iar valoarea este foarte mare”.

Cea mai mare problemă a Meridianului o constituie avariile, în medie cam 3 pe zi, care consumă foarte multe resurse financiare, problemă care poate fi rezolvată doar prin investiții majore.

„Foarte multe resurse financiare sunt înghițite de avariile zilnice pe care le avem. Nu este zi să nu avem 3 avarii, care consumă foarte multe surse de combustibil, de manoperă, piese care trebuie achiziționate și multe altele. De asemenea, vorbim aici de darea în folosință a noi foraje, achiziția de noi generatoare, precum și pompe verticale de 90 de kilowați, care să ducă la reducerea de consum de energie electrică. Plătim în medie 185.000 lei lunar către Enel Energie, dar prin achiziționarea de pompe electrice noi se poate diminua cu circa 20% acest consum și astfel nu vom mai fi nevoiți întruna să ne prezentăm în fața Consiliului Local și să solicităm majorări de tarife”,

a spus Florin Iovescu.

Tot în ceea ce privește investițiile, directorul Meridian 22 spune că este mai mult decât necesară o vidanjă nouă, precum și întreținerea sistemului de livrare a apei, pentru care se așteaptă ajutor din partea Consiliului Local Lugoj, mai exact alocarea unor fonduri speciale pentru noi branșamente, pentru că la rețeaua veche se consumă resurse foarte mari cu întreținerea.

„Avem în vedere contorizarea la scările de bloc, iar în acest sens am achiziționat 102 contoare cu comandă la distanță, pe care le-am implementat printr-un proiect pilot în cartierul Ștrand, unde sunt 31 de scări de bloc prevăzute cu contoare inteligente. Am descoperit astfel o diferență de peste 400 de metri cubi de apă consumată față de citirile lunare primite de la asociații și de la cei cu contracte individuale. Dacă raportăm la totalul scărilor de bloc, reiese că se poate obține o economie de 50.000 de lei lunar, restul de 71 de contoare urmând să fie montate în Micro III și pe Splaiul 1 decembrie, unde sunt 17 scări de bloc. În micro III au fost refăcute o serie de branșamente, astfel că vor fi mai ușor de montat contoarele inteligente. Dorim ca prin resurse proprii să mai montăm la încă 250 de scări contoare noi. Trebuie făcută această contorizare pentru că investiția se amortizează singură”,

a conchis Florin Iovescu, director Meridian 22.

 

Denisa GREGA

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.