Cum influențează problemele psihice sănătatea fizică?

Deși mintea și corpul sunt adesea privite ca fiind separate, sănătatea mentală și fizică sunt de fapt strâns legate. O sănătate mentală bună îți poate afecta pozitiv sănătatea fizică. În schimb, sănătatea mentală precară îți poate afecta negativ sănătatea fizică. Prin urmare, nu este nimic anormal ca cei care suferă de probleme psihice așa cum sunt cei cu depresie severă, să aibă și anumite probleme de sănătate fizică.

Efectele sănătății mintale asupra sănătății fizice

Sănătatea ta mentală joacă un rol important în bunăstarea ta generală. A fi într-o stare mentală bună te poate menține sănătos și te poate ajuta să previi afecțiuni grave de sănătate. Un studiu a constatat că bunăstarea psihologică pozitivă poate reduce riscurile de atacuri de cord și accident vascular cerebral.

Pe de altă parte, sănătatea mentală precară poate duce la o sănătate fizică precară sau la comportamente dăunătoare.

Legătura dintre problemele psihice și bolile cronice

Depresia a fost legată de multe boli cronice. Aceste boli includ diabetul, astmul, cancerul, bolile cardiovasculare și artrita.  Schizofrenia a fost, de asemenea, legată de un risc mai mare de boli cardiace și respiratorii.

Problemele de sănătate mentală pot face, de asemenea, tratarea unei boli cronice mai dificilă. Rata mortalității din cauza cancerului și bolilor de inimă este mai mare în rândul persoanelor cu depresie sau alte afecțiuni de sănătate mentală.

Legătura dintre problemele psihice și tulburările de somn

Persoanele cu probleme de sănătate mentală sunt mai susceptibile de a suferi de tulburări de somn, cum ar fi insomnia sau apneea în somn. Insomnia se poate manifesta prin somn întrerupt sau lipsa completă a somnului. Apneea în somn duce la probleme de respirație, care te pot face să te trezești frecvent.

În jur de 50% până la 80% dintre persoanele cu probleme de sanatate mentala vor avea, de asemenea , probleme de somn. Doar 10% până la 18% din populația generală se confruntă cu probleme de somn.

În timp ce afecțiunile precum depresia, anxietatea sau tulburarea bipolară pot duce la probleme de somn, problemele de somn pot, de asemenea, agrava afecțiunile psihice existente.

Legătura dintre problemele psihice și fumat

Persoanele cu probleme de sănătate mentală sunt mai predispuse să fumeze decât cei care nu au probleme de sănătate mentală. Dintre fumători, persoanele cu probleme psihice au mai multe șanse să fumeze un număr mai mare de țigări.

Persoanele cu depresie au niveluri mai scăzute de dopamină. Dopamina influențează sentimentele pozitive din creier. Nicotina din țigări declanșează producția de dopamină chimică, așa că fumatul poate fi folosit ca o modalitate de a ameliora simptomele depresiei.

Cu toate acestea, deoarece nicotina oferă doar o ușurare temporară a simptomelor, este posibil să simți nevoia recurentă de a fuma, ceea ce poate duce la o posibilă dependență.

Problemele psihice și accesul la asistență medicală

Persoanele cu probleme de sănătate mentală primesc, conform statisticilor, mai puțină asistență medicală de specialitate pentru afecțiunile fizice.

De asemenea, poate fi mai dificil pentru persoanele cu probleme de sănătate psohică să aibă grijă de sănătatea lor fizică.

Afecțiunile  fizice pot afecta sănătatea psihică

Bunăstarea ta fizică are, de asemenea, un impact asupra sănătății tale mentale. Persoanele cu afecțiuni fizice pot dezvolta, de asemenea, afecțiuni de sănătate mentală.

Psoriazisul este o afecțiune dermatologică caracterizată prin răni roșii dureroase pe piele. Este asociat cu stresul acut și depresia. Persoanele cu psoriazis experimentează suferință emoțională și psihologică, iar acestea le afectează negativ sănătatea generală și calitatea vieții. Stresul și depresia provin în principal din anxietate, stigmatizare și respingere.

A fi diagnosticat cu cancer sau a avea un atac de cord poate duce, de asemenea, la sentimente de depresie sau anxietate. Aproximativ o treime dintre persoanele cu afecțiuni medicale grave vor avea simptome de depresie, cum ar fi tristețea, problemele de somn și pierderea interesului pentru activități.

Cum poți avea grijă de sănătatea ta psihică și fizică

Dacă vrei să îți îmbunătățești starea generală de bine, ar trebui să ai grijă atât de sănătatea fizică, cât și de cea mentală.

Exercițiile fizice sunt importante pentru a te menține în formă fizică optimă, dar te pot ajuta și la îmbunătățirea stării de spirit. O plimbare zilnică de 10 minute îți poate crește vigilența mentală.

O dieta bogata in fructe si legume si saraca in zaharuri procesate sau grasimi te poate face sa te simti mai bine fizic si psihic. Ia în considerare colaborarea cu un nutriționist calificat pentru a te ajuta să obții un plan de dietă personalizat în funcție de nevoile tale.

Deși consumul de alcool și fumatul te pot face să te simți mai bine pe termen scurt, ele pot avea un efect negativ atât asupra sănătății tale fizice, cât și asupra sănătății mentale.

Un somn bun durează în jur de șapte până la nouă ore pentru adulți. De asemenea, poți dormi și în timpul zilei, maxim două ore, dacă simți nevoia.

Meditația, respirația profundă și concentrarea te  pot ajuta atunci când te simți stresat. Încearcă să te concentrezi mai degrabă pe emoțiile și evenimentele pozitive decât pe cele negative.

Caută ajutor de la alții. Discuția cu prietenii sau membrii familiei te poate ajuta să te simți mai puțin stresat. De asemenea, nu ezita să discuți cu un psihoterapeut despre toate problemele pe care le ai, pentru a obține ajutor de specialitate.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.