2,5 miliarde de euro pentru un proiect care include și Lugojul

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat joi, 7 septembrie 2023, în cadrul Forumului de Afaceri al Inițiativei celor Trei Mări, găzduit de Palatul Parlamentului, stadiul proiectelor Via Carpathia și Rail2Sea. Valoarea însumată a acestor proiecte este de 2,5 miliarde de euro.

Pentru proiectul Via Carpathia s-a obținut o finanțare de 100% din fonduri UE, acesta fiind finalizat în proporție de 35%. Proiectul Rail2Sea a primit finanțare europeană de 80%, fiind deja finalizat în proporție de circa 30%.

„În România, Via Carpathia însumează 1.700 de km de autostrăzi și drumuri expres. Investiția cuprinde proiecte de modernizare a sectoarelor de drum care nu erau prevăzute în programe. Este vorba de tronsoanele Oradea-Arad și Lugoj-Calafat, a spus Sorin Grindeanu.

Rail2Sea și Via Carpatia sunt menite să îmbunătățească semnificativ conectivitatea între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee, consolidând astfel infrastructura rutieră și feroviară esențială pentru regiune.

Proiectul Via Carpatia va juca un rol crucial în transformarea rețelei rutiere din România. Acesta va aduce rute de transport moderne și eficiente care vor trece prin țara noastră pe sectoare de drum de mare viteză, inclusiv legături de mare importanță cum ar fi Oradea – Arad și Lugoj – Calafat. Aceste noi trasee vor facilita transportul de bunuri și persoane într-un mod mai rapid și mai sigur.

Via Carpatia (sau Via Carpathia) este un traseu transeuropean aflat în implementare, care va face legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee.

Traseul va începe în Lituania, la Klaipėda, continuă în Polonia, pe ruta Białystok – Lublin – Rzeszów, în Slovacia la Presov – Koszice și în Ungaria prin Miskolc – Debrecen.  În prezent este planificată să se deschidă în 2025. Partea poloneză a Via Carpatia a fost denumită în 2021 după defunctul președinte Lech Kaczyński.

Pe teritoriul României traseul va avea două direcții, una spre portul Constanța, pe ruta Episcopia Bihor – Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Făget – Deva – Orăștie – Sibiu – Pitești – București – Constanța – Marea Neagră și alta spre frontiera româno-bulgară la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, pe ruta Episcopia Bihor – Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Herculane – Orșova – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat, cu ramificația proiectului Via Carpatia spre frontiera sudică a Uniunii Europene.

Nicolae SILADE


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.