Trenurile vor circula cu 160 km/h între Lugoj și Caransebeş

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook,
ne poți citi pe
Telegram și Google News

Trenurile vor putea circula cu 160 km/h pe calea ferată Lugoj – Caransebeş ce urmează să fie modernizată. CFR a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru proiectare şi execuţie, iar contractul de achiziţie va fi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Compania Naţională de Căi Ferate a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad”, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA, în valoare de 1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Valoarea investiţiei se ridică la aproape 1,4 miliarde de lei, fără TVA, fonduri asigurate prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă.

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiective principalele ale programului de modernizarea sunt:

♦ îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
♦ modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
♦ modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
♦ înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
♦ dublarea liniei pe toată lungimea;
♦ montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
♦ construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
♦ construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;
♦ instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
♦ modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
♦ montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Fii primul care își dă cu părerea!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.