Lugojul viitorului, văzut de elevii de la Școala Harul

Zgârie-nori, universitate mare, grădină zoologică sau săli pentru dansuri de societate. Nu, nu este New York, este modul în care elevii Școlii Harul își imaginează Lugojul în viitor. În cadrul orelor de educație tehnologică, elevii de clasa a VI-a au fost provocați să creeze trei machete în care să-și pună imaginația la contribuție pentru a înfăptui un oraș în miniatură, așa cum ei îl visează. După trei săptămâni de muncă, rezultatul a fost pe măsura așteptărilor.

Entuziasmul și nerăbdarea elevilor de a contribui la acest proiect au fost mari. Indiferent de cum s-au simțit, aceștia au dorit să fie alături de colegi pentru a finaliza lucarea. Pe lângă clădirile semețe pe care și le-au imaginat în Lugojul viitorului, elevii au spus că cel mai mult își doresc un oraș în care să fie ei înșiși. Coordonatoarea proiectului a fost profesoara de educație tehnologică Dana Petrovici, care nu este la primul proiect de acest gen cu elevii săi.

 „Sunt mulțumită că la sfârșitul celor trei săptămâni elevii au reușit să colaboreze foarte bine în echipă, să ducă sarcinile la bun sfârșit și cel mai important este că au reușit să termine în termenul stabilit. Să nu uităm că elevii noștri de astăzi sunt oamenii de mâine și este foarte important ca aplicațiile practice, deprinderile necesare pentru viață să fie bine stabilite. Foarte multe persoane din țara asta au informații teoretice, dar este foarte greu să le aplice în practică”,

a precizat Dana Petrovici, profesoarăde educație tehnologică.

Profesoara a vrut să demonstreze că din materiale pe care cu toții le foloim zilnic și nu le dăm o mare importanță se pot crea lucruri extraordinare.

„Sunt folosite cutii de chibrituri, cartoane, resturi de la hârtie igienică, tuburi de la șervețele, cutii de medicamente, cutii de la fardurile mamei, cutii de la pantofii tatei și așa mai departe. După imaginația lor au tăiat, au decupat și se vede ce s-a obținut”,

a menționat profesoara.

La proiect au luat parte 24 de elevi, împățiți în trei grupe. Fiecare grupă a avut propriul arhitect șef, care a realizat diplome pentru restul colegilor.

Alina DAMIAN

237
Share Button

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.