Învață de la profesioniști cum să te organizezi pentru a lucra eficient

Sursă foto: https://pixabay.com/photos/workshop-carpenter-crafts-artisan-4863393/
Share Button

Un proces de lucru eficient, cu un randament ridicat și o rată de succes pe măsură începe din faza de pregătire. Orice profesionist îți va spune că uneltele cu care lucrează sunt esențiale pentru ca meseria lui să fie o plăcere, nu o corvoadă. Iată cum trebuie să te organizezi, ca să poți lucra și tu cât mai rapid și eficient.

Unelte complete  

Performanța vine de multe ori din calitatea uneltelor pe care le folosim. Un set de chei complet ne oferă confortul de a fi pregătiți pentru orice fel de situație. O bormașină cu burghiu pentru fiecare tip de material – beton, lemn, metal, zidărie, etc – ne ajută să rezolvăm orice fel de impedimente neprevăzute. Lipsa unei șurubelnițe cu cap de cruce poate să ne dea peste cap o întreagă lucrare, la fel și un imbus prea mic sau prea mare.

Orice profesionist are cutii pentru scule și diferite unelte pentru tipul de lucrări pe care le face, indiferent că este vorba despre instalații sanitare, tâmplărie, mecanică fină sau vopsitorie.

Consumabile  

Odată cu aceste unelte vin și consumabilele, care trebuie verificate și înlocuite periodic, după caz. Un aparat de sudură performant care are electrozi nefuncționali nu este bun de nimic. La fel se întâmplă și cu majoritatea uneltelor de lipit sau de finisaj.

Depozitarea uneltelor  

Toate aceste procese de mentenanță funcționează mult mai ușor atunci când ai niște principii de ordonare a tuturor materialelor folosite.  În primul rând, ar trebui să ai o trusă de scule adaptată nevoilor tale.

De exemplu, poți așeza uneltele pe un singur rând, tocmai pentru a avea o imagine de ansamblu care să-ți ușureze căutarea. Poți, totodată, să alegi trusele cu foarte multe compartimente mici, mai ales dacă lucrezi cu șaibe, șuruburi, dibluri sau alte materiale mici.

Ordinea  

Dacă uneltele tale stau toate într-un singur loc, indiferent că este vorba de o debara, un atelier sau portbagajul mașinii tale, este bine să le pui pe căprării.

Le poți sorta după:

  • funcție – uneltele de fixare într-un loc, șurubelnițele și cheile în alt loc
  • proiect – materialele pentru finisaj într-un sertar, cele de sudat în altul, cele de reparat în altul
  • frecvența de utilizare – încearcă să pui deoparte sculele pe care le folosești rar, cum este lopata pentru zăpadă, de exemplu.

Etichete  

Stickerele colorate au schimbat efectiv procesul de lucru. De la cele mai mici start-up-uri și până la corporații cu zeci de mii de angajați, organizarea pe culori și funcționalități accentuează în mod semnificativ randamentul de lucru.

Dar această metodă de organizare nu trebuie să rămână doar în zona biroului, ea putând foarte bine adoptată și în meseriile mai practice. Etichetează-ți uneltele și sculele într-un mod vizibil și după un algoritm cu care ești confortabil și vei vedea o îmbunătățire imediată a stilului de lucru.

359

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.