Cine răspunde pentru cheltuirea celor peste 2 milioane de lei pentru proiecte culturale care nu reprezintă cultura? [1]

Spuneam în nr. 1325 al săptămânalului Actualitatea că, din bugetul disponibil de 2.400.000 lei, municipalitatea lugojeană a alocat în acest an 2.298.865 de lei pentru activități culturale.

Și mai spuneam că, deși a fost schimbat regulamentul de acordare a finanţărilor nerambursabile, acesta nu a fost respectat nici în literă, nici în spirit.

Pentru că nu poți numi proiect cultural un concurs de karting, sau un festival al berii, ca să dau doar două exemple.

Iar experții evaluatori independenți nu au fost nici specialiști, nici experți, nici independenți și nici nu au avut „competențe profesionale specifice și experiență de minim 3 ani în organizarea, producția și managementul de evenimente culturale sau, după caz, cu expertiză în implementarea, managementul, monitorizarea sau evaluarea proiectelor și programelor finanțate din fonduri nerambursabile din domeniile cultură, educație, dezvoltare, cercetare, cooperare transfrontalieră/internațională”, cum se precizează în Regulamentul privind regimul finanţărilor nerambursabile a proiectelor culturale acordate din bugetul local.

Am publicat, tot în nr. 1325 al săptămânalului Actualitatea, lista proiectelor și sumele alocate.

Acum vă prezentăm membrii comisiei de evaluare a proiectelor culturale, precum și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Iată, deci, cine poartă răspunderea pentru cheltuirea a 2.298.865 de lei pentru activități culturale care nu reprezintă cultura orașului.

Așadar, din comisia de selecție și evaluare, au făcut parte:

Micșa – Oprea Anca – reprezentant al autorității finanțatoare;
Pinca Răzvan – reprezentant al autorității finanțatoare;
Alexa Roxana Marinela Maria – membru specialist;
Avram Simona Georgeta Monica – membru specialist;
Ticiu Radu – Cătălin – membru specialist.

Comisia de soluționare a contestațiilor a avut următoarea componență:

Vuia Daciana – reprezentant al autorității finanțatoare;
Buciu Alexandru – Claudiu – reprezentant al autorității finanțatoare;
Căprariu Rosana Flavia – membru specialist;
Mitar Mariana – membru specialist;
Ursulean Adina Lăcrămioara – membru specialist.

Se pare însă că cei mai sus numiți se fac vinovați doar de complicitate la prădarea bugetului, întrucât „totul a fost hotârât dinainte”, după cum spun gurile rele ale „trântorilor sau celor necivilizați”.

Dacă într-adevăr e așa, atunci se ridică două întrebări: 1. pentru ce a fost nevoie de toată mascarada asta cu comisiile? și 2. cine a hotărât totul dinainte?

Nu cumva un triumvirat second-hand? Nu cumva o altă comisie? Nu cumva cineva care se consideră comisie, conform zicalei lui Gustave Flaubert, „Madame Bovary c’est moi!”?

În numărul viitor ne vom ocupa, pe rând, de fiecare membru al celor două comisii.

Nicolae SILADE

Vezi și:

Cine răspunde pentru cheltuirea celor peste 2 milioane de lei pentru proiecte culturale care nu reprezintă cultura? [2]

Cine răspunde pentru cheltuirea celor peste 2 milioane de lei pentru proiecte culturale care nu reprezintă cultura? [3]


Descoperă mai multe la Actualitatea Online

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.