Ce schimbare se pregătește pentru cei care locuiesc la bloc

Share Button

Persoanele fizice care vor să-și păstreze funcția de administrator de bloc mai au la dispoziție puțin peste jumătate de an pentru a obține documentul care le va permite să ocupe în continuare această funcție. Conform legislației actuale din domeniu, ei își pot păstra funcția doar dacă vor obține un certificat de calificare profesională până la începutul anului viitor.

Astfel, noua legislație privind asociațiile de proprietari, apărută în urmă cu aproximativ doi ani, stabilește, printre altele, că pentru a-și putea păstra funcția, administratorii de bloc trebuie să obțină un certificat de calificare profesională.

1 ianuarie 2021 este data-limită la care administratorii mai pot obține documentul ce le permite să rămână în funcție, și anume, acel certificat de calificare profesională, astfel că mai au la dispoziție mai puțin de șase luni ca să-l obțină.

Termenul inițial pe care l-a stabilit Legea cu numărul 196/2018, pentru obținerea certificatului de calificare profesională era de 28 septembrie 2019, însă cu o lună înainte de împlinirea acestuia autoritățile au decis, prin Ordonanța numărul 21/2019, să-l prelungească până la începutul anului viitor.

Conform legii 196/2018, acest certificat de calificare profesională este actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a putea fi administratori de bloc. De asemenea, pot fi atestate de primarul localității pentru a îndeplini ocupația de administrator de bloc doar persoanele care dețin un astfel de certificat de calificare.

„Persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator, în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, pot îndeplini funcția de administrator numai dacă, în termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, obțin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator, în conformitate cu prezenta lege”.

Înainte de apariția actualei legi a asociațiilor, administratorii de bloc aveau doar o singură obligație, și anume să fie atestați de către primar și nu să dețină și un certificat de calificare profesională.

(R. V. G.)

254

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.