7 sucuri naturale care îţi cresc imunitatea

sursa foto: https://pixabay.com/photos/smoothies-fruits-colorful-vitamins-2253423/
Share Button

Sistemul tău imunitar are nevoie de o doză sănătoasă de vitamine şi minerale pentru a menţine energia organismului. Pe măsură ce imunitatea slăbeşte, te simţi obosit, epuizat şi devii vulnerabil în faţa virusurilor. În schimb, atunci când corpul tău are o imunitate bună, devii energic şi rezistent. Odihna şi alimentaţia au un rol cheie în reglarea sistemului imunitar. Pentru a asimila vitamine, consumă cât mai multe fructe și legume, pe care le poţi transforma în sucuri cu ajutorul unui storcător prin presare la rece la preţ avantajos.

Mere, morcovi şi portocale

Merele, morcovii şi portocalele sunt combinaţia câştigătoare pentru organismul care, datorită lor, reușește să se protejeze şi să lupte împotriva infecţiilor. Fiecare pahar cu suc natural este bogat în vitaminele A, B6 şi C, potasiu şi acid folic.

Portocală şi grepfrut

Vitamina C este un bun antioxidant şi are proprietăţi care îţi ajută corpul să se protejeze de substanţe care afectează organismul. Atunci când îți lipseşte vitamina C, imunitatea scade, rănile se vindecă mai greu şi corpul nu poate combate infecţiile. Un suc natural din portocală și grepfrut conţine cantitatea zilnică necesară de vitamina C, plus vitaminele A şi B6, acid folic şi zinc.

Sfeclă, morcov, ghimbir şi curcuma

Cele patru legume rădăcinoase contribuie la întărirea imunităţii şi reduc inflamațiile, răspunsul sistemului imunitar la o infecţie aflată în organism. De aceea, sucul natural din sfeclă, morcov, ghimbir şi curcuma este recomandat şi în cazul afecţiunilor de poliartrită reumatoidă. Printre nutrienţii notabili care se regăsesc în acest suc minune sunt vitaminele A, C şi E, fier şi calciu.

Căpşune şi mango

Este un suc pe care, în sezonul cald, îl poţi prepara din fructe proaspete. Pe timp de iarnă, asigură-te că te bucuri de toţi nutrienţii prin conservarea fructelor la congelator, fiindcă proprietăţile rămân aceleaşi. Vitamina E din mango adaugă antioxidanţi ce îmbunătăţesc sistemul imunitar. Acest suc este bogat şi în vitaminele A, B9 şi C, fier şi acid folic.

Pepene verde

Pepenele verde nu ajută doar sistemul imunitar, ci este un calmant excelent al  durerilor musculare. Procentul mare de apă din acest fruct îl face ideal pentru a fi transformat în suc. Poate fi consumat simplu sau în combinaţie cu alte fructe sau chiar cu alte sucuri, după gust. De asemenea, îmbunătăţeşte aportul nutrient al merelor şi portocalelor, mai sărace în vitamina A. Sucul de pepene verde este bogat în vitaminele A şi C, magneziu şi zinc.

Căpşune şi kiwi

Cele două fructe sunt printre cele mai bune alegeri, pentru o băutură bogată în vitamina C. Cantitatea scăzută de apă pe care o conţin face ca raportul să fie de patru căni de fructe pentru una de suc. Dacă nu ai la dispoziţie atât de multe, poţi alege să le transformi în smoothie, cu iaurt grecesc de casă, sursă bună de magneziu şi probiotice. Rezultatul? O explozie de vitamine A, B6 şi C, magneziu, zinc şi acid folic.

Sfeclă, varză roşie, prune

Nu te speria de combinaţia fructe-legume, pentru suc. Sfecla dulce şi prunele echilibrează gustul mai amar al verzei roşii. Sfecla este plină de antioxidanţi, minerale şi oxid nitric, bun protector în fața infecţiilor. Varza roşie are un profil antiinflamator şi antioxidant, contribuind la stimularea sistemului imunitar. Prezența prunelor în acest suc ridică nivelul de vitamina C.

Sunt o mulţime de opţiuni de întărire a sistemului imunitar prin alimentaţie. Adaugă mai multe fructe şi legume în dieta zilnică şi te vei bucura de un organism sănătos, rezistent şi energic.

692

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.