5 lucruri de care să ții cont când faci angajări pentru compania ta

sursă foto: https://www.pexels.com/photo/man-and-woman-shaking-hands-1249158/
Share Button

Imaginează-ți că atunci când angajezi cei mai potriviți oameni, alegi cu cine să mergi împreună pe calea succesului. Alegi acei oameni care se integrează perfect în cultura ta organizațională. Alegi oameni care cred în ceea ce fac, oameni care cred în tine și în afacerea ta.

Pentru că știm cât de important este să angajezi oameni pregătiți, care să înțeleagă modelul cultural al business-ului tău, în rândurile următoare îți prezentăm 5 lucruri de care să ții cont ori de câte ori faci angajări.

Investiția financiară

Orice angajat înseamnă, printre altele, o responsabilitate și o investiție financiară, lucru pe care trebuie să îl iei în considerare atunci când dorești să îți extinzi compania. Pe lângă salariul brut, care include și taxele pe care le plătești pentru angajatul respectiv, este important să ții cont și de celelalte investiții financiare. Printre acestea se numără beneficiile extrasalariale (vouchere de vacanță, bilete pentru diverse evenimente din industria în care activezi etc.), dar și pregătirea continuă a angajatului: workshop-urile, training-urile, materialele care includ informații relevante din domeniu costă. De aceea, îți sugerăm să iei în considerare întotdeauna investiția financiară totală, pe care să o raportezi la bugetul firmei tale.

Profilul candidatului

Este indicat ca profilul candidatului pe care dorești să-l angajezi să fie în concordanță cu misiunea, viziunea și valorile organizației tale. De asemenea, îți recomandăm să ai întotdeauna așteptări realiste cu privire la potențialul angajat: cel mai probabil niciun om nu deține un set complet de calități, de aceea profilul pe care îl conturezi ar trebui să includă doar acele aptitudini esențiale pentru compania ta și pentru postul vacant. Totodată, este important să acorzi atenție felului în care formulezi calitățile pe care le cauți și să fii cât mai precis. De exemplu, „bune abilități de comunicare” este o calitate cu un grad prea mare de generalitate, în timp ce „capacitatea de a ține discursuri în public” reprezintă o calitate specifică. În conturarea profilului candidatului, îți recomandăm să ai așteptări realiste și în strânsă legătură cu nivelul de dezvoltare a companiei tale, precum și cu beneficiile salariale pe care îți permiți să le oferi.

Dacă ai nevoie de sprijin în crearea profilului candidatului, precum și în celelalte etape ale procesului de recrutare, ai putea apela la serviciile profesionale oferite de o agenție de recrutare din București, cu ai cărei specialiști să găsești „Omul potrivit, la locul potrivit”.

Interviul de angajare

După ce ai primit CV-urile aplicanților și ai făcut selecția candidaților care se potrivesc cel mai bine profilului anterior stabilit, urmează una dintre cele mai importante etape ale procesului de recrutare: interviul. Îți recomandăm să ții cont de două aspecte esențiale: prezentarea activității companiei și a așteptărilor pe care le ai de la viitorul angajat și cunoașterea cât mai bună a intervievatului. Descrierea profilului organizației, prezentarea programului de lucru, dar și a beneficiilor salariale și, eventual, a celor extrasalariale sunt doar câteva puncte-cheie pe care este indicat să le menționezi în discuția cu aplicantul. A doua parte presupune cunoașterea celuilalt, din punct de vedere profesional, dar și personal, pentru că este important ca viitorul angajat să se integreze în organizația în care va lucra și să rezoneze cu ceilalți membri. Astfel, comunicarea eficientă dintre angajați poate duce la succese profesionale și, implicit, la evoluția companiei.

În ceea ce privește competențele profesionale, îți sugerăm să afli care este nivelul de experiență a candidatului. Cu toate acestea, experiența nu este întotdeauna principalul criteriu de selecție. Uneori poți angaja persoane aflate la început de drum sau cu un grad mai mic de experiență, dar cu mult potențial și cu dorința de a se dezvolta. Această decizie se ia în funcție de necesitățile postului vacant, pentru că într-o anumită etapă din viața companiei tale există posibilitatea să ai nevoie de cineva care cunoaște foarte bine domeniul și ceea ce presupune activitatea pe care urmează să o desfășoare.

Perioada de probă

Perioada de probă este etapa din procesul de recrutare în care descoperi dacă persoana pe care ai ales-o în urma interviului se încadrează în cultura organizațională, dacă are aptitudinile necesare pentru a face față sarcinilor profesionale. În cazul în care este vorba despre o persoană fără experiență, perioada de probă te va ajuta să îți dai seama de nivelul de acumulare a cunoștințelor din domeniu, precum și de modul în care sunt puse în practică. Această etapă prezintă două avantaje pentru candidat: în primul rând, beneficiază de toate drepturile prevăzute în legislația muncii, iar în al doilea rând, are suficient timp să descopere dacă postul i se potrivește cu adevărat. Chiar dacă perioada de probă presupune costuri financiare, și tu, ca angajator, ai avantajul de a-ți face o părere mai amplă despre candidat, în urma căreia vei hotărî dacă este într-adevăr angajatul pe care îl căutai sau dacă este cazul să te orientezi la altcineva, la finalul acestei etape.

Înțelegerea angajatului

Un angajat cu potențial reprezintă o resursă umană valoroasă pentru compania ta. De aceea, este important să înveți să comunici cu angajatul competent pe care tocmai l-ai câștigat. Pentru a face acest lucru, îți recomandăm să ții cont de punctele sale de vedere, de nevoile pe care le are. Este esențial să înveți să-ți asculți angajatul, care este, înainte de orice altceva, om. Încearcă să creezi cu acesta o relație profesională bazată pe încredere și pe înțelegere. De exemplu, pot exista unele zile în care randamentul său nu este maxim. În astfel de momente îți sugerăm să îl întrebi care este problema care îl frământă, și nu să îl „taxezi”, lucru care nu ar face decât să înrăutățească starea de spirit. Manifestă empatie și amândoi veți avea doar de câștigat. Business-ul tău are toate șansele să evolueze, dacă știi să gestionezi relațiile cu oamenii din interior.

Este esențial să aduci investiții în procesul de recrutare: atât financiare, cât și de timp. Doar așa vei reuși să găsești „Omul potrivit, la locul potrivit”.

550

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.