
Creșterea profitului este un lucru dorit de orice companie, chiar dacă nu există la momentul actual un pericol iminent precum falimentul. Practic, dacă firma ta nu obține profit, nu vor exista căi de a-ți extinde activitatea și de a atinge succesul la care visai când ai început afacerea. Din fericire, există câteva căi prin care-ți poți crește profitul. Iată câteva dintre ele.
Promovare extra către clienții actuali
În anumite situații vei putea prezenta clienților care-ți sunt deja fideli și alte categorii de servicii și/sau produse, în mod evident similare cu cele pe care le-au achiziționat în trecut de la tine. Dacă un client agreează deja oferta ta actuală de servicii și produse, acesta nu va fi prea greu de convins să apeleze și la altele. Astfel îți vei diminua costurile cu reclama agresivă direcționată către publicul larg și vei economisi bani din bugetul pentru marketing.
Diminuarea costurilor directe
Pe scurt, costurile directe sunt acele cheltuieli care iau naștere pe baza declarațiilor de pierderi și profit în fiecare lună. Fiind plătite la o anumită scadență periodică, nu ai cum să nu fii conștient de ele. Pentru a scădea aceste costuri poți utiliza diverse metode, prima dintre ele fiind o negociere mai intensă cu furnizorii. De pildă, ai putea să dezvolți o relație de încredere cu furnizorii, relație din care ambele companii au de câștigat. Dacă realizează că au de câștigat pe termen lung, furnizorii vor fi mult mai dispuși să scadă din prețuri pentru a te ajuta să ai o marjă de profit mai mare. Atenție însă cu cine intri în afaceri! Nu uita de managementul riscului financiar.
Pe de altă parte, ai putea începe să reduci costurile și prin metoda reducerii inventarului. În acest mod vei controla stocul mai bine și vei putea decide ce produse aduc un profit real și substanțial și care doar consumă bani și țin rafturile ocupate.
Nu în ultimul rând, pentru a reduce cheltuielile, ai putea să începi să tai și costurile de operare. Chiar dacă luate individual costurile cu hârtia, sistemele interne, echipamentele și altele asemenea nu par prea relevante, la finalul lunii aceste sume adunate pot fi destul de importante.
Creșterea vânzărilor
Am lăsat mai spre final această sugestie tocmai pentru că este una evidentă și în consecință oricum foarte populară pentru majoritatea antreprenorilor. Și totuși, tu știi cum să vinzi mai mult? La nivel teoretic lucrurile sunt foarte simple. Dar pentru a crește vânzările vei fi nevoit să crești numărul de clienți, să extinzi canalele de distribuție, să mărești gama de produse, să monitorizezi performanțele angajaților și să crești prețurile.
Alte variante presupun oferirea reducerilor sau diverse promoții care să ajute la stimularea vânzărilor.La baza acestor strategii vor fi cercetările de piață. Ține minte, obiectivul principal nu este să crești vânzările cu un procent extraordinar, ci să majorezi valoarea medie a fiecărei vânzări în parte.
Externalizarea anumitor servicii
O mulțime de antreprenori trec cu vederea poate cel mai important aspect, adică organizarea administrativă. În cadrul companiilor există o multitudine de servicii ce pot fi externalizate pentru a diminua cheltuielile. Nici nu mai vorbim de timpul economisit. Mai ales în contextul actual al unei fluctuații imense de personal, să renunți la procesele de recrutare, angajare și eventual instruire a personalului se poate dovedi o mișcare câștigătoare. De asemenea, ai putea să externalizezi și servicii de contabilitate, IT, resurse umane sau chiar marketing. În acest mod vei putea beneficia de servicii de calitate la costuri mult mai avantajoase.
Nu uita că aceste strategii trebuie în primul rând adaptate pentru specificul afacerii tale! Le poți implementa separat sau împreună, în funcție de nevoi.
Descoperă mai multe la Actualitatea Online
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Lasă un răspuns