Trei actori se întâlniră…

…cu prof. Dana Tipei, director al Şcolii Gimnaziale „Anişoara Odeanu”, din Lugoj

Este vorba de Victor Bucur, Alexandra (Andra) Mirescu şi Daniel Burcea. Şi, din întâlnirea lor, se născu o colaborare care  se finaliză într-un proiect, despre care „împricinaţii” au vorbit într-o conferinţă de presă, care a avut loc la „Casa Bredicenilor”, luni, 21 ianuarie 2019, la ora 17, după spectacolul susţinut la teatru, în aceeaşi zi, de la ora 10.

Cel care a deschis conferinţa a fost Victor Bucur. Acesta  a făcut cunoscut presei faptul că, din 16 ianuarie 2019, a început seria activităților social-educaționale ale proiectului „Pinocchio merge la școală”, care constă în reprezentații de teatru de păpuși, ateliere de tipul „teatru forum” și ateliere de formare în educația prin teatru, în 15 școli din București, Timiș, Ilfov, Călărași și Giurgiu. Elevii vor învăța despre importanța opţiunii de a merge la şcoală, urmărind povestea lui Pinocchio, schimbând doar cursul acesteia prin deciziile lor, iar cadrele didactice vor descoperi metode alternative  non-formale de educație prin teatru. Proiectul are ca scop combaterea abandonului școlar și este organizat de Asociația CREAS, finanțat prin programul „În stare de bine”, susținut de Kaufland România şi implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Pinocchio merge la școală este un proiect de educație prin teatru de păpuşi, care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală, județele din jur, sau din zona de est a județului Timiș, vizând combaterea abandonului școlar şi reducerea analfabetismului funcțional (nu ar fi rău dacă acţiunea s-ar extinde şi la nivel guvernamental – n.a.). În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație, cu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cu vârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului.

După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip teatru forum în care vor fi antrenați într-o discuție liberă despre alternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor. Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilor venite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelor ce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu la școală.

Pentru ca elevii să interacţioneze, vor primi o coală format A4, pe care vor trebui să scrie continuarea: Dragă Pinocchio, mi-a plăcut povestea pentru că… Nu am fost de acord cu tine atunci când… La final, vom juriza scrisorile şi vom acorda premii, constând,  bineînţeles, în rechizite şcolare. Ne bucură că avem un partener de nădejde, aşa cum este doamna directoare Tipei. La rândul său, Dana Tipei a făcut o trecere în revistă a modului cum s-a ajuns la acest proiect. Pentru ca spectacolul să fie cât mai atractiv, s-a recurs la muzică, apelându-se la serviciile unui om experimentat, Dan Bălan.
Este un proiect foarte interesant, din care toată lumea are ce învăţa: părinţi, elevi, dascăli, actori…

Mircea ANGHEL

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.