Top 3 cele mai populare platforme pentru magazine online

(foto: https://pixabay.com/photos/ecommerce-shopping-credit-card-2607114/)
Share Button

În ziua de azi, internetul găzduiește sute de platforme de eCommerce, fiecare cu avantajele și dezavantajele lor. Dar doar câteva sunt folosite pe scară largă și se pot lăuda că sunt vizitate de milioane de clienți zilnic. În articolul de față îți explicăm ce au ele în plus față de celelalte și de ce sunt atât de populare.

Platformele pentru magazine online se împart în două mari categorii: open source și SaaS.

Cele open source, cum ar fi Magento, WooCommerce sau Prestashop, preferate de firmele românești, au avantajul că nu percep un abonament lunar, sunt ușor de personalizat și oferă control total asupra felului în care alegi să îți dezvolți magazinul. În plus, sunt permanent îmbunătățite de o comunitate de dezvoltatori, care le adaugă noi funcționalități și rezolvă eventualele bug-uri. Totuși, costurile pentru lansarea unui magazin virtual sunt mai mari, dezvoltarea acestuia de unul singur, mai greoaie iar asistența tehnică e aproape inexistentă.

Platformele SaaS sunt platforme ”la cheie”, în regim de închiriere lunară, create în prealabil de diverse companii. Costurile de lansare sunt reduse, se implementează rapid și sunt actualizate permanent, beneficiază de suport tehnic, dar personalizarea e greoaie și depinzi foarte mult de dezvoltatorul platformei. Wix, Shopify sau Shopmania sunt orintre cele mai populare în România.

Cele mai cunoscute platforme de eCommerce din lume

1. MAGENTO (open source)

Este platforma recomandată de specialiștii în eCommerce pentru magazinele online mari, în continuă transformare și expansiune. Are o cotă de piață de 9% în prezent și este a treia cea mai folosită soluție de administrare a comerțului online, gestionând tranzacții de peste 100 de miliarde de dolari anual. E folosită chiar și de giganți precum Cisco, Nike sau Procter&Gamble. Însă, fiind foarte complexă, trebuie să știi destul de bine programare PHP pentru a o administra și necesită un server puternic, preferabil de la un provider care oferă găzduire web Magento.

Pro:

  • ușor de optimizat pentru SEO
  • e dezvoltată și susținută de un număr mare de web developeri
  • are o listă generoasă de funcționalități foarte utile
  • este o platformă de tradiție, care oferă experiență și încredere

Contra:

  • necesită cunoștințe de programare web
  • cele mai multe extensii și teme importante sunt contra cost
  • interfața nu este una dintre cele mai prietenoase
  • funcționează bine doar pe servere cu specificații superioare

2.SHOPIFY (SaaS)

Este o platformă de eCommerce devenită extrem de populară după implementarea unui plug-in care permite să-ți creezi magazinul direct pe Facebook. E ideală pentru firmele mici sau afacerile de familie, care vând preponderent produse făcute în casă sau hand-made. Este a doua cea mai populară platformă din lume, cu o cotă de piață de 21%.

Pro:

  • implementare rapidă și ușoară
  • asistență tehnică non-stop, prin email, telefon sau chat
  • are o perioadă în care o poți testa gratuit

Contra:

  • are probleme pe partea de SEO
  • comisionează tranzacțiile
  • migrarea datelor pe alte platforme este dificilă

3. WOOCOMERCE (open source)

Pentru un magazin mic, cu puține produse, în care nu vrei să investești prea mult și cu care să nu-ți bați capul pe partea tehnică, WooCommerce este varianta ideală. Este una dintre cele mai bune platforme gratuite de eCommerce și există sub forma unei extensii de WordPress, creată de JigoShop, care permite utilizatorilor să vândă produse direct din site. Cu o cotă de 26% din totalul platformelor, WooCommerce e folosită de aproape 4 milioane de site-uri din toată lumea și poate fi îmbunătățită cu o gamă largă de teme și add-on-uri.

Pro:

  • cu excepția domeniului și a hosting-ului, costurile sunt aproape 0
  • are în spate o comunitate uriașă care o dezvoltă și ajută utilizatorii
  • poate fi personalizată ușor și în detaliu
  • foarte bună pentru SEO

Contra:

  • nu gestionează bine o gamă largă de produse
  • se mișcă greu când este prea încărcată
  • necesită un hosting bun, mai scump
  • are design minimalist și nu arată ca magazinele clasice din online

Evident, orice variantă alegi, o să-ți dorești ca magazinul tău virtual să funcționeze în parametrii optimi. Pentru asta ai nevoie de un server puternic, care să facă față unui număr mare de clienți simultan și care să-ți permită o eventuală extindere. Există o varietate de soluții în acest sens, unele mai scumpe, altele mai ieftine. De exemplu, LiteSpeed Web Server, unul dintre cele mai populare la ora actuală, este inclus gratuit în serviciile de găzduire web de la Hosterion.

651

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.