Tipuri de anunțuri imobiliare și cum să le interpretezi

Share Button

Trebuie să fii foarte atent la modul în care citești un anunț imobiliar. Dacă vânzătorul îți spune, spre exemplu, că imobilul conține “uși, gresie, faianță” înseamnă că nu prea are ce să ofere de la apartamentul său. În București și nu numai, cumpăratul sau închiriatul unui imobil este o adevărată provocare deoarece poți da de ţepari, poți să fii păcălit de multe ori și te vei stresa, dar cel mai rău este că îți vei consuma timpul. Probabil că majoritatea dintre noi am pățit să vedem un anunț care avea multe de oferit și când ajungeam la fața locului acesta să nu aibă ce era descris. 

Mai pe scurt, persoanele care pun anunțuri imobiliare folosesc adesea diferite trucuri pentru că să atragă atenția eventualului cumpărător. Pentru a le înțelege mentalitatea, trebuie să înveți să citești ce se ascunde în spatele textului. Nicolae Bucur este un agent imobiliar care are trei ani de experiență şi care a deslușit ce trebuie să înțelegi de la anunțurile de vânzare sau închirieri de pe site-urile care sunt de specialitate, agențiile imobiliare, și a descris unele tipuri de anunțuri.

Anunțul tip bordel este ceva de genul “închiriez garsonieră în zona X la prețul Y pentru Z ore”. Acesta probabil a luat o garsonieră la rândul său și vrea să o dea mai departe, profitând de ocazia asta pentru a avea mai mulți bani. De aceea, nu e bine să vă uitați la un astfel de anunț, deoarece nu e nimic promițător și adesea apartamentele aceastea sunt murdare și trebuie să vii tu să le speli. Cel mai important rămâne, însă, să eviți anunțurile în care sunt specificate tarifele pe timp.

Anunțul tip ,,10 minute până în centru” este ceva de genul « garsoniera e situată la X minute până la locația Y ». Niciodată anunțurile de acest tip nu vor reflecta realitatea și te poți aștepta să fie în partea cealaltă a orașului. De asemenea, o problemă este faptul că cei care vând astfel de imobile calculează distanța în funcție de preferințele lor, când este un trafic redus și ești cu un mijloc de transport, nespecificat în anunț. Există persoane care spun că este la X minute de un anumit loc, dar el se află într-un cartier mult mai îndepărtat, astfel se dau de gol. Astfel, aceștia nu reușesc niciodată să își vândă apartamentele şi casele date spre vânzare-cumpărare.

Anunțul tip ,,gresie, faianță, termopan” reprezintă anunțul scurt și la ,,obiect’’ : « zonă X, Y minute de stația de tramvai, gresie, faianță, termopan, ușă, parchet ». De obicei, vânzătorii care pun astfel de anunțuri vor să umfle cu mult prețul de închiriere deoarece pun accent pe elementele care îi interesează. De obicei, persoanele care postează așa ceva nu au o locuința prea ofertantă și îi adaugă îmbunătățiri minore că mai apoi să insiste pe elementul respectiv. De exemplu, faptul că cineva are termopane nu este neapărat o dovadă că a investit, ci poate să fi fost reabilitat. Ca un sfat, pentru a vedea cât de nouă e locuința, poți întreba proprietarul dacă instalațiile sunt noi.

Anunțul tip ,,caut companie’’ poate să fie ceva de genul « stradă X, zonă Y, liniște, la curte, condiții bune pentru o studentă sau o doamnă salariată ». În acest caz există două variante. Una este faptul că acea persoană poate să fie de vârsta a treia și să aibă nevoie de ajutor prin casă sau cineva care vrea să profite de viitoarea chiriașă. Astfel, aceste anunțuri sunt puse de persoane care caută în mod evident o companie în diverse moduri.

Anunțul tip ,,lux, lux, lux’’ este ceva de genul « unic proprietar, vând o garsonieră LUX de confort 1 în zona X, utilată complet ». Din acest anunț îți dai seama că proprietarul vrea să ia mulți bani pe chiria pe care o dă, chiar dacă nu are ce să ofere așa de mult. În general, acești proprietari vor să pară cât mai convingători cu lucrurile pe care nu le au de obicei.

Flatfy.ro este un motor de căutare de locuințe propuse spre vânzare și este adresat persoanelor care caută să cumpere și/sau să închirieze case, apartamente și vile atât pe piața secundară cât și  pe piața imobiliarelor noi construite în România. Acesta încorporează reclame de la o multitudine de surse pentru a-i asigura clientului o gamă largă de conținut relevant în ceea ce privește industria imobiliară.

Flatfy.com lucrează în 37 de țări, inclusiv cele Est Europene, deci puteți compara prețurile în aceste țări: România Flatfy, Moldova și Ungaria.

 

 

3845

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.