Să comand mobilă online sau din magazin? Avantaje și dezavantaje

Susa foto: https://pixabay.com/ro/photos/camer%C4%83-apartament-mobilier-cas%C4%83-2269594/

Un studiu de piață efectuat recent a stabilit care sunt preferințele românilor atunci când vine vorba să își achiziționeze mobilă. Scopul principal al cercetării a fost acela de a afla dacă aceștia au rămas fideli metodei clasice, care presupune achiziția dintr-un magazin de mobilă sau dacă s-au orientat mai mult către cumpărăturile online.

Internetul, sursă de inspirație pentru majoritatea cumpărătorilor

Rezultatele sondajului arată că cei mai mulți dintre cumpărători apelează la internet pentru a se inspira în alegerea mobilierului, 61% dintre ei spunând că accesează în acest sens paginile magazinelor online, iar 48% mărturisind să preferă să se inspire cu precădere de pe rețelele de socializare și de pe YouTube.

Magazinele fizice conduc în topul preferințelor

Cu toate că se inspiră în alegerea modelelor din oferta magazinelor online, doar 32,6% dintre români trec și la pasul următor, comandând mobila aleasă de la un astfel de magazin. În același timp, 42,8% spun că preferă în continuare să cumpere din magazinele fizice, iar 38,5% apelează la un mix între magazinele fizice și atelierele care fac mobilă la comandă.

Argumente pro și contra

Studiul nu menționează însă în ce măsură cunosc cumpărătorii români avantajele și dezavantajele fiecăreia dintre variante, astfel că am considerat necesar să le enumerăm noi.

  • Accesibilitate – la acest capitol punctează magazinele online, spațiul virtual oferind posibilitatea utilizatorilor să apeleze la magazine din întreaga țară și chiar de peste hotare. În cazul magazinelor fizice, cumpărătorii sunt nevoiți să se limiteze la cele aflate în zona localității de reședință, nimeni nefiind dispus să călătorească prin țară doar pentru a-și căuta mobilă.
  • Oferta – și de această dată, magazinele online sunt în avantaj, pentru că nu este neapărat nevoie să dețină și stocurile fizice ale produselor prezentate pe site, pe care le pot comanda doar atunci când există o solicitare de la un client. Oricât de mare ar fi depozitul sau showroom-ul unui magazin fizic, acesta are totuși o capacitate limitată, iar clienții se pot orienta doar după piesele existente în stoc.
  • Livrarea – din acest punct de vedere sunt avantajați clienții care apelează la magazinele fizice. Aceștia primesc mobila pe loc, iar dacă este vorba de piese voluminoase, majoritatea magazinelor asigură transport gratuit. De cealaltă parte, livrarea mobilierului durează mai multe zile, în funcție de disponibilitatea în stoc a comenzii și de distanța până la adresa clientului, ținând cont că aceasta poate fi la sute de kilometri.
  • Configurare virtuală – În cadrul aceluiași studiu, 78,5% dintre români au declarat că un astfel de instrument care să le permită să vadă cum ar arăta o piesă de mobilier în cameră, le-ar influența decizia de a cumpăra. Clienții spun că preferă să studieze în prealabil modul în care se potrivesc diferite piese precum paturi, noptiere, canapele, dulapuri sau mese, iar un configurator virtual este ușor de pus la dispoziție de către magazinele online pe site-urile proprii.
  • Opiniile altor clienți – cumpărătorii preferă să afle și opiniile celorlalți clienți care au achiziționat din același magazin sau produse similare, iar în acest sens rubricile de review de pe site-urile magazinelor online sunt foarte utile. În cazul magazinelor fizice, cumpărătorii nu pot avea acces atât de facil la opiniile altor clienți, în condițiile în care 51,7% dintre ei spun că pun mare preț pe acest aspect.
  • Posibilitatea de a examina produsul înainte de a-l cumpăra – clienții magazinelor online sunt privați de acest avantaj, trebuind să se bazeze pe imaginile de pe site și pe caracteristicile prezentate de vânzător. În schimb, clientul unui magazin fizic se poate convinge la fața locului de calitatea mobilierului, având astfel posibilitatea de a observa și anumite imperfecțiuni sau defecte ascunse, care pot scăpa din vedere în alte condiții.

În ceea ce privește garanția, atât magazinele fizice, cât și cele online au o politică foarte avantajoasă pentru clienți, majoritatea oferind o perioadă de garanție de doi ani și posibilitatea returului gratuit în 30 de zile.

Despre admin 6793 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.