Rolul terapeutic al uleiului de cocos. Pentru ce este recomandat?

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/clear-glass-container-with-coconut-oil-725998/

În ultimii ani, uleiul de cocos a început să fie tot mai apreciat pentru gustul său deosebit, dar mai ales pentru efectul terapeutic pe care îl are în ameliorarea unor afecțiuni. Acest ulei este inclus în dieta ketogenică și în dieta Paleo și mulți nutriționiști îl consideră un superaliment.

Uleiul de cocos este 100% grăsime, de aceea are o textură solidă atunci când este ținut la temperatura camerei sau când este păstrat la rece. Acest tip de ulei este disponibil în mai multe variante de procesare: virgin, extravirgin,  presat la rece, organic sau crud (raw). Atunci când cumperi un ulei de cocos cu efect terapeutic, trebuie să te asiguri că ai ales unul care este cât mai natural și cât mai puțin procesat.

Uleiul de cocos conține foarte mulți acizi grași și antioxidanți, astfel încât ajută la întărirea sistemului imunitar și la sănătatea inimii. În plus, acești acizi grași și grăsimile saturate din compoziția uleiului de cocos sunt ușor de digerat, iar organismul nostru le transformă în energie, nu în grăsime.

Ce beneficii are uleiul de cocos pentru sănătate

O linguriță de ulei de cocos conține 120 de calorii, 14 grame de grăsimi și absolut deloc colesterol. Iată care sunt cele mai importante efecte terapeutice pe care le are acest ulei:

  • Crește nivelul colesterolului bun și scade nivelul trigliceridelor și al colesterolului rău.
  • Reduce riscul de obezitate și de diabet.
  • Ajută la buna funcționare a creierului, fiind recomandat pacienților care suferă de Alzheimer sau de alte forme de demență.
  • Menține sănătatea inimii și scade tensiunea arterială.
  • Ajută la ameliorarea și controlarea infecțiilor urinare.
  • Protejează ficatul și astfel contribuie inclusiv la scăderea riscului de îmbătrânire prematură.
  • Conferă energie și rezistență la efort, deoarece eliberează rapid multe calorii.
  • Stimulează digestia și protejează stomacul de inflamații, ulcer și infecții cu diferite bacterii.
  • Aplicat pe piele o protejează de razele dăunătoare ale soarelui și ajută la vindecarea mai rapidă a rănilor, arsurilor și dermatitelor.
  • Ajută la arderea rapidă a caloriilor și astfel stimulează pierderea în greutate, reduce pofta de mâncare și crește activitatea tiroidei.

Desigur, uleiul de cocos ar trebui consumat în scop terapeutic numai la recomandarea unui medic care cunoaște bine istoricul medical al pacientului. Deoarece conține foarte mulți acizi grași, acest produs nu trebuie consumat la întâmplare, pentru că pot exista contraindicații. Ideal ar fi să consumăm și alte surse de acizi grași, cum sunt nucile sau uleiul de măsline. Astfel, doza zilnică de ulei de cocos nu ar trebui să depășească 2 lingurițe (30 ml).

Cum poate fi consumat uleiul de cocos

Uleiul de cocos poate fi consumat sub mai multe forme:

  • La gătit: poate fi adăugat ulei de cocos peste carne, înainte de prepararea la cuptor.
  • În cafea sau ceai: poate fi adăugată o linguriță de ulei de cocos.
  • Ca supliment nutritiv: sub formă de capsule. Acest ulei este însă procesat și ar fi mai bine să alegi o variantă naturală a uleiului: virgin, extravirgin sau presat la rece.

Nu uita că niciun supliment nutritiv nu trebuie să înlocuiască o dietă echilibrată și sănătoasă. Poți consuma ulei de cocos, dar este important să introduci în alimentația ta și alte surse de acizi grași, astfel încât să beneficiezi de toți nutrienții necesari pentru un sistem imunitar puternic.

374
Share Button

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.