Primul monopost electric dezvoltat cu tehnologie ZF prezentat în România

  • Monopostul Mahindra Racing M8Electro, dezvoltat cu tehnologie ZF – drive show pe străzile Timișoarei
  • Soluții de inginerie software și transmisie electrică – doi piloni tehnologici pentru extinderea ZF R&D Tech Center România din Timișoara
  • Strânsă cooperare între ZF și Universitatea Politehnica Timișoara: acord pentru construirea unui Centru Tehnologic de Excelență, care să cuprindă trei laboratoare amplasate în campusul UPT

Timișoara. România. Timișorenii s-au bucurat astăzi de prima demonstrație auto din România a monopostului M8Electro Mahindra Racing, complet electrică, care a concurat în Sezoanele 5-8 ale competițiilor FIA de Formula E. În calitate de partener tehnologic oficial, ZF furnizează pentru Mahindra Racing întregul sistem de propulsie, inclusiv motorul electric, transmisia și electronica de putere pe bază de Carbură de Siliciu. Evenimentul demonstrativ de la Timisoara a fost organizat pentru a sublinia și celebra dezvoltarea rapidă a centrului local ZF R&D Tech Center.

„Unul dintre pilonii expansiunii noastre de succes în Timișoara este colaborarea strânsă cu Universitatea Politehnica Timișoara. Sunt mândru să anunț că am semnat un acord pentru a realiza un centru de cercetare multidisciplinar de excelență în campusul Universității”, a declarat Dr. Dirk Walliser, Senior Vice President Corporate R&D, Inovation and Technology. „ZF își extinde competențele Tech Center de la sistemele de direcție și frânare la mobilitatea electrică și soluții software.”

ZF extinde constant competențele hub-ului său de inginerie din vestul României, de la sistemele de direcție și frânare, la soluții de mobilitate electrică și software și extinde echipele de inginerie pe toate segmentele. Astăzi lucrează acolo 400 de ingineri, iar echipa se va mări în următorii ani.

Unul dintre pilonii extinderii de succes a Centrului ZF R&D Tech Timișoara este colaborarea strânsă cu Universitatea Politehnica din Timișoara (UPT). „Parteneriatul pe termen lung și de succes între UPT și ZF este un exemplu excelent al modului în care colaborarea dintre mediul academic și cel de afaceri poate contribui la o mai bună educație a generațiilor următoare”, a subliniat Dr. Ing. Florin Drăgan, rectorul UPT. „Suntem bucuroși să anunțăm oficial demararea proiectului care vizează crearea unui Centru de Excelență de cercetare multidisciplinară, în strânsă colaborare cu compania ZF”, a adăugat Drăgan.

Viitorul Centru de Excelență va fi amplasat în centrul campusului UPT. Acesta va conține trei laboratoare/ ateliere, sală de seminar și expoziție și panouri tech interactive, pe o suprafață de peste 500 mp. Acesta va permite studenților din diferite facultăți să lucreze la proiecte comune de cercetare și să învețe direct de la experții ZF. Demararea etapei de realizare a infrastructurii este planificată pentru începutul anului 2023.

Dezvoltarea ZF R&D Tech Center Timișoara contribuie, de asemenea, la dezvoltarea industriei hi-tech în regiune. „Extinderea cu succes a ZF R&D Tech Center din Timișoara permite crearea în regiune de locuri de muncă atractive în zona noilor tehnologii”, a declarat Ruben Lațcău, viceprimarul Municipiului Timișoara. „Este important pentru noi să avem un partener de încredere și implicat, care nu numai că are succes în afaceri, ci și contribuie la dezvoltarea durabilă a traficului și mobilității în orașul nostru”, a adăugat Lațcău.

Fiind „Partenerul Oficial pentru Propulsie” al Mahindra Racing, una dintre echipele fondatoare din campionatul ABB FIA Formula E, ZF poate aduce rapid pe piață o nouă tehnologie avansată de electrificare, care a fost testată în condițiile extreme ale seriilor de curse. „Cooperarea cu Mahindra Racing oferă o perspectivă excelentă pentru ZF, pentru a demonstra calitatea și competitivitatea soluțiilor noastre de mobilitate electrică și accelerează ritmul dezvoltării tehnologiei avansate la ZF” – a spus dr. Otmar Scharrer, Senior Vice President R&D, ZF Electrified Powertrain Technology.

Pentru ZF, electrificarea transmisiei este cheia pentru reducerea emisiilor de CO₂ în traficul rutier. Pentru electromobilitate, Grupul ZF oferă numeroase module hibride, transmisii hibride plug-in, precum și diverse acționări electrice pentru vehicule electrice, inclusiv electronică de putere și integrarea sistemelor.

Dezvoltarea ZF R&D Tech Center din Timișoara

În Timișoara, ZF oferă un mediu de lucru deosebit și laboratoare de ultimă generație, la unul dintre cei mai mari furnizori de automotive din lume. „Inginerii care decid să ni se alăture, pot beneficia de oportunități excelente de carieră, cu acces la nivel mondial la proiectele care modelează transformarea mobilității globale”, a declarat dr. Sever Scridon, Managing Director ZF R&D Tech Center Timișoara.

ZF R&D Tech Center Timișoara s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed ​​și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed ​​lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems din 2008. Odată cu dezvoltarea actuală, ZF își extinde competențele a hub-ului său de inginerie din vestul României, de la sisteme de direcție și frânare, până la soluții de mobilitate electrică și software și extinderea echipelor de inginerie pe toate segmentele. ZF R&D Tech Center România din Timișoara face parte din rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a ZF, contribuind la dezvoltarea Generației Următoare a Mobilității.

Noul Centru de Excelență la UPT

Centrul de Excelență (CE) va fi principala legătură între ZF R&D Tech Center din Timișoara și UPT. Acesta va fi dezvoltat în strânsă cooperare între profesori și inginerii ZF și va fi amplasat în campusul central al UPT. Centrul are scopul de a permite studenților să lucreze și să cerceteze cea mai recentă tehnologie, vitală pentru dezvoltarea de soluții avansate pentru un viitor de mobilitate autonomă, electrică și conectată. Acesta va avea peste 500 mp și trei spații futuriste interconectate. Centrul de Excelență va conține: trei laboratoare/ ateliere, care pot deservi câte 12 – 15 studenți fiecare; zone de învățare și spații de informare și testare, cu stații de lucru individuale; puncte de informare cu produse tehnologice ZF; zonă multimedia pentru seminarii, cu posibile simulări virtuale; zone de expoziție pentru componente și echipamente auto.

Parteneriatul tehnologic ZF și Mahindra Racing în Formula E

Formula E a fost fondată ca o serie de curse complet electrică în 2014, iar Mahindra Racing a făcut parte din seria de curse Formula E încă de la început. Mașina demo prezentată în cadrul evenimentului ZF de la Timișoara este o mașină Gen 2. Aceasta a fost condusă de fostul pilot de Formula 1 Nick Heidfeld, care a fost pilot Mahindra în Formula E în perioada 2014-2018 și actualmente este consilier tehnic al Mahindra Racing. Mașina Gen 2 a fost introdusă în sezonul 5 și a fost folosită până la finalul sezonului 8. Cu o putere de 250 kW, Gen2 poate accelera de la 0 la 100 km/ h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 280 km/ h.

Sistemul de propulsie Formula E de la ZF, dezvoltat cu Mahindra Racing, se bazează pe carbură de siliciu în invertorul său, care oferă o eficiență semnificativ mai mare la toate nivelurile de performanță, în timp ce mărește autonomia și scurtează timpii de accelerare. Cea mai recent premiată amprentă netă de carbon Mahindra Racing evidențiază cât de nepoluante și sustenabile pot fi chiar și sporturile cu motor – și subliniază de ce compania este partenerul tehnologic ZF perfect!

Fondul ERA Zero – proiect CSR dezvoltat la Timișoara

Fondul Era Zero. Zero Accidente. Zero Emisii dezvoltat de Fundația Comunitară Timișoara și susținut de ZF Group are ca obiective siguranța în trafic și reducerea emisiilor cauzate de trafic. Echipele multidisciplinare formate din studenți și specialiști din diverse domenii vizează, prin proiectele propuse și aflate în implementare, soluții de mobilitate ale elevilor și timișenilor în jurul școlilor.

Mihaela SICHIM

Despre ZF

ZF este o companie de tehnologie la nivel global, care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, care fac posibilă generația următoare a mobilității. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice privind controlul mișcării vehiculelor, a siguranței integrate, a conducerii automate și a mobilității electrice, ZF oferă soluții complete în materie de produse și software atît pentru producătorii de vehicule consacrați, cât și pentru furnizorii de servicii de transport și mobilitate în curs de dezvoltare. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Cu produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la creșterea mobilității în siguranță.

Cu aproximativ 157.500 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări în valoare de 38.3 miliarde € în anul fiscal 2021. Compania își desfășoară activitatea în 188 unități de producție din 31 de țări.

ZF în România

ZF are aproximativ 5.000 de angajați în cinci locații din România (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed ​​și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed ​​lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW) din 2008.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.