Podul de Fier din Lugoj a ajuns din nou în atenția televiziunilor naționale

După reportajul transmis nu demult de Antena 1, Podul de Fier din Lugoj a ajuns din nou subiect de televiziune națională. Kanal D a realizat un material pentru știrile postului de televiziune național, în care arată starea de degradare avansată a podului, peste care trec în fiecare zi de către mii de lugojeni.

„O tragedie se poate produce în orice moment. Podul a fost construit acum 100 de ani și nu a fost reabilitat niciodată!”, își încep cei de la Kanal D relatarea.

Până la acest moment, administrația locală nu a reabilitat nici măcar covorul asfaltic al podului, așa cum promitea în urmă cu câteva luni. De proiectul de reabilitare de 17 milioane de lei administrația lugojeană nu a mai adus vorba.

Iată însă că, în ultima ședință a Consiliului Local Lugoj, aleșii locali au aprobat documentațiile de avizare pentru lucrările de intervenții atât la Podul de Fier, cât și Podul de Beton. Lucrările de reabilitare la cele două poduri rutiere din Lugoj nu vor începe mai repede mijlocul anului 2023.

„Aceste documentații au fost întocmite, pentru că expertizele tehnice realizate recomandă necesitatea reabilitării ambelor poduri. Nicio altă administrație nu a tratat serios această problemă, preferând să persiste starea de pericol în loc să prioritizeze aceste investiții. Desigur, am identificat și sursa de finanțare, Programul Național Anghel Saligny, la care am aplicat deja pentru a obține sumele necesare. Astfel, în perioada următoare, vom organiza licitațiile pentru proiectare și execuție, intenția fiind ca, în cursul anului 2023, să fie reabilitat Podul de Fier, iar după finalizarea acestui să se reabiliteze și Podul de Beton”, spune Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Pentru Podul de Fier, edilii lugojeni au ales să facă reparațiile generale care se cer după efectuarea expertizei, atât la structura de rezistență cât și la cea rutieră. Pentru această intervenție, Primăria Lugoj solicită Guvernului suma de 5,7 milioane de lei, 500 de mii de lei urmând să fie cheltuiți de la bugetul local.

La Podul de Beton, situația este și mai ciudată. Aici, practic avem două poduri, construite și alipite la o diferență de 47 de ani. Primul a fost construit în 1939, iar cel de-al doilea în 1986. Conform expertizei, structura veche, din 1939, trebuie reconstruită în totalitate, iar cea din 1989 trebuie consolidată.

Pentru aceste lucrări, Primăria a cerut Guvernului 18,1 milioane de lei, de la bugetul local urmând să fie alocați 726.000 de lei.

 

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Fii primul care își dă cu părerea!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.