Noua linie de trenuri de mare viteză din Tibet: pasagerii au nevoie de oxigen suplimentar

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

În Tibet, unn tronson de 435 de kilometri de cale ferată care leagă oraşul Lhasa de Nzingchi a fost dat în folosinţă pe 25 iunie, oferind celor 31 de regiuni-provincie din China continentală acces la călătoriile cu trenul de mare viteză. Este pentru prima dată când călătorii din Tibet au ocazia să traverseze zonele spectaculoase cu astfel de garnituri.

Construirea căii ferate de mare viteză din Tibet, supranumit „acoperişul lumii”, nu a fost tocmai uşoară, 90% din întregul traseu aflându-se la o înălţime mai mare de 3.000 de metri deasupra nivelului mării, potrivit CNN.

Linia ferată care leagă oraşele Lhasa si Nzingchi a fost construită pe parcursul a 6 ani, iar 75% din întregul traseu reprezintă poduri şi tuneluri, printre acestea şi podul feroviar Yangmu, cu o lungime de 525 de metri, cel mai mare şi cel mai înalt pod de acest fel din lume.

Peste 5.6 miliarde de dolari s-au cheltuit pentru construcţia căii feroviare, fiind acum utilizată de către trenurile electrice de mare viteză din seria Fuxing şi operate de Grupul Feroviar al Statului Chinez. Pentru că altitudinea este una ridicată, trenurile sunt echipate cu sisteme automate de alimentare cu oxigen, care menţin nivelul acestuia la o constantă de 23,6%, o valoare puţin mai mare decât media dintr-o atmosferă normală unde valoarea este de 21%.

Ferestrele vagoanelor sunt, de asemenea, echipate cu un strat special de sticlă conceput pentru a rezista la nivelurile ridicate de UV. Trenurile Fuxing folosite pe noua linie sunt alimentate atât cu motoare de ardere internă cât şi de motoare electrice. Viteza maximă pe care o pot atinge trenurile este de 160 km/h, cu mult mai lentă decât viteza maximă de 350 km/h, testată deja pe mai multe linii din China.

Întregul proces de construcţie al noului tronson de mare viteză din Tibet este împărţit în 3 etape, primele două fiind deja finalizate. Primul segment de cale ferată, Chengdu-Ya’an a fost inaugurat în 2018, cel de-al doilea segment, Ya’an a fost finalizat anul acesta, iar ultimul segment va putea fi dat în folosinţă peste 3 ani. Întinzându-se într-o zonă disputata intre India si China, calea ferata Lhasa-Nyingchi este doar o mică parte a retelei de mare viteză a Chinei, care se extinde rapid. Aproape 40.000 de kilometri de linii traversează tara, făcând legătura între toate principalele orase din China. Autorităţile se aşteaptă ca reteaua să se extindă la 70.000 de kilometri până în 2035.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.