Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană. Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri și ar fi cel mai lung pod suspendat din lume. Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană, când consulul Metellus a înșirat butoaie și lemn pentru a muta 100 de elefanți de război din Cartagina la Roma în anul 252 î.Hr. conform scrierilor lui Pliniu cel Bătrân.
De atunci, diverse planuri, inclusiv o idee de a construi un tunel, au apărut și au dispărut. Acum, marele proiect ingineresc ar putea fi efectiv realizat, datorită unui decret adoptat luna trecută de guvernul Giorgia Meloni, după ce ministrul transporturilor Matteo Salvini a reînviat un plan avansat ultima dată pe vremea când Silvio Berlusconi era prim-ministru. Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlament pentru a vorbi despre planul relansat la 18 aprilie.
„Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. De îndată ce contractul este restabilit și actualizat, proiectul poate începe”,
a declarat Longo în parlament.
„Proiectarea executivă se așteaptă să dureze opt luni, în timp ce timpul necesar pentru construirea podului va fi puțin mai mult de șase ani”.
Costul proiectului este de 4,5 miliarde de euro (4,96 miliarde de dolari) doar pentru pod și de 6,75 miliarde de euro (7,4 miliarde de dolari) pentru infrastructura de susținere a acestuia pe ambele părți, care include modernizarea legăturilor rutiere și feroviare, construirea de terminale și efectuarea lucrărilor pregătitoare pe teren și pe fundul mării pentru a „reduce riscurile hidrogeologice” în timpul construcției, potrivit planului.
Lasă un răspuns