Investiţii majore la Poşta Română

Bucureşti, 27 februarie 2021: Compania Naţională Poşta Română demarează cel mai vast proces investiţional din ultimele patru decenii, pentru modernizare şi digitalizare. Programele de investiţii au fost prezentate într-o conferinţă de presă, care a avut loc la sediul companiei, şi la care au participat Horia Grigorescu, Directorul General al Companiei Naţionale Poşta Română şi Ciprian Teleman, Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.

Începând cu anul 2020, compania a intrat într-un major proces de modernizare şi a demarat ample investiţii pentru dezvoltarea şi optimizarea serviciilor poştale oferite, o mare parte dintre acestea beneficiind de finanţare printr-un credit de 200 milioane lei, de la EximBank, dar şi prin bugetare proprie sau accesare de fonduri ne/rambursabile.

Directorul Poştei Române, Horia Grigorescu, a vorbit despre programele investiţionale prioritare ale companiei în perioada 2020-2025, dar şi despre implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti, care, împreună cu alte măsuri logistice şi operaţionale vor duce la creşterea cotei de piaţă a companiei.

Astfel, până la finalul acestui an, Poşta Română va achiziţiona o linie de sortare automatizată la Centrul de Tranzit Cluj, care va genera o creştere a eficienţei pe lanţul de distribuţie şi livrare. Prin astfel de investiţii în automatizări se va realiza creşterea capacităţii de procesare a volumelor poştale, reducerea gradului de eroare umană, dar şi reducerea timpilor de livrare. Investiţia se ridică la 14,8 milioane lei.

Totodată, pentru automatizarea proceselor logistice se va înfiinţa Centrul de Tranzit Bucureşti Nord-Otopeni, o investiţie de 93,5 milioane lei, care va duce la creşterea operabilităţii, sporirea eficienţei în viteza de prelucrare a volumului de trimiteri în Capitală, reducerea timpilor de livrare şi creşterea cifrei de afaceri a companiei.

Unul dintre principalele obiective în procesul de modernizare al Poştei Române este însă digitalizarea, un demers imperativ pentru continuarea activităţii companiei şi pentru a ramâne competitivă cu operatori similari din piaţă.

Astfel, până în 2023, Poşta Română va implementa un sistem informatic integrat şi centralizat, bazat pe tehnologii şi arhitecturi moderne care îndeplinesc cerinţele de performanţă, utilizare eficientă a resurselor de calcul şi securitate a datelor, cu menţinerea funcţionalităţii serviciilor existente. Totodată, se va implementa un nou sistem informatic de gestiune care va înlocui modulele din aplicaţiile utilizate în prezent de Poşta Română pentru domeniile economic, comercial, resurse umane, imobiliar, parc auto şi operaţional. De asemenea, urmează achiziţii specifice componentelor hardware şi software, bugetul total pentru aceste proiecte fiind de 128,3 milioane lei.

„În ultimul an, am iniţiat procese de transformare şi reformă necesare companiei pentru a răspunde clienţilor noştri, în concordanţă cu actualele cerinţe de piaţă, digitalizare, automatizare, robotizare, respectiv performanţă, calitate şi eficienţă. Trecerea la noua eră informaţională, transformarea digitală prin comunicarea electronică, comerţul online, reprezintă oportunităţi în întărirea rolului şi locului Poştei Române în societatea românească”,

a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

De asemenea, în prezenţa ministrului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Horia Grigorescu a vorbit şi despre implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti. Compania se află în discuţii cu reprezentanţii Grupului Băncii Mondiale şi cei ai Ministerului Finanţelor Publice, pentru a beneficia de asistenţă tehnică în vederea pregătirii pentru rolul de vehicul de implementare al unui program naţional de creştere a gradului de incluziune financiară a populaţiei României, în special din zonele rural şi mic-urban fără acces la minime servicii financiare.

Politica Poştei Române de incluziune financiară şi digitală a populaţiei României din zona rurală şi mic-urbană vizează creşterea gradului de acces la serviciile financiare, digitale şi conexe. Datorită reţelei sale şi a acoperirii teritoriale, Poşta Română poate fi un vehicul optim de implementare a unui astfel de program, având în vedere disparităţile dintre mediile urban şi rural, întrucât 75% din populaţia mediului rural şi 40% din populaţia adultă a ţării (conform unui raport realizat de Grupul Băncii Mondiale) este lipsită de acces la minimele servicii financiare, având drept consecinţă şi un grad foarte scăzut de alfabetizare financiară şi digitală. Un pas vital va fi autorizarea Poştei Române ca instituţie de plată pentru crearea birourilor financiare şi punerea la dispoziţia cetăţenilor a conturilor poştale, pentru a beneficia de o gamă largă de servicii financiare, integrate într-o singură soluţie software. Ulterior, va fi facută trecerea de la conturi poştale, la conturi bancare.

Reformele acestea au început în Poşta Română cu o echipă de management foarte competentă şi care, în câţiva ani, va face ca acest brand să strălucească, axându-se pe cea mai importantă resursă pe care o are orice companie, şi anume oamenii, punându-i în valoare pentru că ei vor pune brandul şi instituţia în valoare. Eu am mare încredere şi Poşta Română va beneficia de tot sprijinul meu în calitate de ministru al Cercetării, Inovării şi Digitalizării”,

a subliniat Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.  

În aceeaşi linie cu programele menţionate anterior, Poşta Română are în vedere şi dezvoltarea unor politici noi cu implementare în perioada 2021-2024:

  • Politica de digitalizare a societăţii rurale şi mic-urbane din România – în complementaritate cu politica de incluziune financiară a companiei. Prin cele 5.600 de oficii, 11.000 de factori poştali, 5,6 milioane de gospodării vizitate, Poşta Română îşi propune să participe activ la procesul de digitalizare a societăţii româneşti şi să ofere acces la servicii esenţiale de e-commerce, bunuri de larg consum, financiare, comunicare etc., în cadrul unei reforme profunde de alfabetizare digitală a cetăţenilor.
  • Politica de decarbonizare prin Programul Poşta Verde. În conformitate cu Strategia Green Deal a Uniunii Europene pentru elaborarea unui Plan de decarbonizare a Poştei Române, se are în vedere schimbarea flotei auto a companiei cu flotă electrică şi înfiinţarea unei reţele naţionale de staţii publice de reîncărcare pentru autovehicule electrice/hibrid.
  • Politica de mobilitate urbană pentru optimizarea sistemului logistic de sortare şi distribuţie a mărfurilor. În vederea furnizării unor servicii de curierat moderne şi automatizate care să asigure livrarea la domiciliul/sediul clientului. În prezent, peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române, reţeaua poştală a acesteia acoperind peste 8,8 milioane de adrese de livrare la nivel naţional. Satisfacerea nevoilor populaţiei de livrare la domiciliu a comenzilor, în perioadă de criză, prin intermediul unui serviciu de curierat complet automatizat al Poştei Române a reprezentat şi reprezintă, în continuare, una dintre principalele preocupări ale companiei.
  • Politica în domeniul cercetării-inovării. Având un rol important de instituţie strategică şi ţinând cont de peisajul competitiv al sectorului poştal naţional şi internaţional, este nevoie de realizarea investiţiilor necesare pentru inovare, cercetare, dezvoltare tehnologică şi logistică. Acestea se vor realiza prin procesul de automatizare care are în vedere doi piloni de bază – robotică – RPA Automation (scanare coduri de bare – procese de sortare) şi Inteligenţă Artificială (IA) – programe de machine learning – optimizarea traseelor făcute de maşini, trasee de transport pentru curier, algoritmi de machine learning, aplicaţii pentru optimizarea traseelor de curierat. Această politică are în vedere şi lansarea unui proiect pilot prin utilizarea unei tehnologii inovatoare de producţie hidrogen pentru flota proprie camioane/autoutilitare.

Prin toate aceste demersuri investiţionale, compania se va alinia standardelor internaţionale în domeniul serviciilor poştale. Poşta Română urmăreşte, în permanenţă, să se reinventeze şi să îşi îmbunătăţească eficienţa în vederea creşterii performanţelor financiare, a calităţii serviciilor şi a optimizării costurilor, pentru a rămâne un jucător în piaţa de profil.

Întreaga conferinţă susţinută la sediul Companiei Naţionale Poşta Română poate fi vizionată accesând link-ul https://fb.watch/3To3g5ToXJ/.

AL PRESS

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.