Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus la Digi 24 că bucata de autostradă care lipseşte între judeţele Timiş şi Hunedoara este „o ruşine naţională”, dar a apreciat că este foarte bine că a fost introdusă în PNRR pentru finanţare. În această toamnă se termină faza de proiectare, urmează execuţia lucrării.
„Este o ruşine naţională ceea ce se întâmplă acolo. Sunt din zonă, e o bucată de la comuna Margina (Timiş), până la comuna Holdea (Hunedoara)”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că, în zilele de vară, s-a stat şi o oră în trafic din cauza acestei bucăţi de autostradă care lipseşte.
„Sunt zile, şi au fost zile peste vară, unde s-a stat peste o oră la sensul giratoriu de la Margina. E o ruşine, e absolut o ruşine. În 2017 eram prim-ministru şi l-am întrebat pe ministrul Transporturilor de atunci ce se întâmplă cu această bucată. El a spus că trebuie să construim pasaje pentru urşi, Sigur, i-am chemat în acea perioadă pe toţi cei de la Romsilva, de la AJVPS-urile locale să îi întreb dacă există, totuşi, urşi în zonă. În acea perioadă nu existau urşi, mă rog, nu mai vreau să descopăr trecutul”, a mai spus Grindeanu.
Lucrările au stat în loc din cauza unor tuneluri pentru urşi ce trebuiau construite aici.
„Cert este că trebuiau construite aceste pasaje pentru urşi, neavând urşi. Când am preluat mandatul, la sfârşitul lui 2021, acest proiect a fost trecut în PNRR şi e foarte bine că a fost trecut, să ţinem licitaţia, să se poată construi aceşti 14 km şi cu pasaje de urşi. Am reuşit să semnăm contractul. În această toamnă se termină faza de proiectare şi sunt convins că se va intra la faza de execuţie, astfel încât să scăpăm de această ruşine… pentru că e o ruşine, e ceva ce greu poţi să accepţi. În 2017 s-a dat ultima bucată de autostradă, de la Lugoj, până la Margina. De atunci, sunt 6 ani de zile, nu s-a făcut nimic, dar nimic. Faptul că se termină în această toamnă faza de proiectare şi va începe execuţia ne face cât se poate de optimişti”, a adăugat Grindeanu.
În faza de proiectare a apărut, însă, o nouă problemă, o pădure de 18 hectare care se află de-a lungul a 2 km din traseul autostrăzii, între Margina și Holdea. Aceasta trebuie scoasă din fondul forestier şi defrişată, iar asta se poate face doar prin ordin de ministru.
„Constructorul a estimat că în noiembrie va începe lucrările”, au declarat reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.
În octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fărăTVA.
În 5 decembrie 2022 s-a dat ordinul pentru începerea proiectării pentru care au fost alocate 9 luni. Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai aşteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul ţării.
Noua bucată de autostradă va avea două tuneluri pentru urşi, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecţionale cu câte o cale de circulaţie pe fiecare, cu platformă de 11,25 m.
Lasă un răspuns