Fomento de Construcciones y Contratas, cea mai mare firmă de construcții din Spania, reabilitează calea ferată Lugoj-Timișoara

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Cea mai mare firmă de construcții din Spania, Fomento de Construcciones y Contratas, cu subsidiară în România FCC Construction SA, a câștigat licitația pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată dintre Lugoj și Timișoara Est. Contractul a fost semnat de curând, a anunțat Ministerul Transporturilor.

„Încă un contract, de 1,91 miliarde de lei, finantat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispozitie 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuție) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebes – Timișoara – Arad (162,19 km)”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanțat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA). Potrivit ministerului, pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timisoara Est (Lotul 2) contructorul trebuie să execute următoarele lucrări:

  • modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), în lungime de 54,13 km.
  • dublarea liniei de cale ferată,
  • modernizarea stațiilor Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare,modernizarea a 5 halte de călători,
  • modernizarea a 14 poduri și 39 podețe,
  • montarea unor sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,
  • implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu,
  • construcția a 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare,
  • construcția a 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin,
  • construcția unui pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului),
  • montarea de panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m.

„Lotul 2, Lugoj – Timișoara Est, este o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad”, a declarat Ion Alexandru Simu, directorul general al CFR Infrastructură. Acesta a mai spus că așteaptă din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale.

În cadrul liniei Caransebeș – Timișoara – Arad, au mai fost semnate contractele pentru lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj și pentru lotul 4 Ronaț Triaj – Arad. Recent, tot prin PNRR, CFR a semnat un contract de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Triaj – Arad.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.