Doar 10 kilometri mai sunt de realizat din Autostrada Lugoj – Deva: „tunelurile pentru urși”

Doar 10 kilometri au mai rămas de realizat din Autostrada Lugoj – Deva, respectiv sectorul Holdea – Margina, pe care vor fi construite două ecoducte. De la începutul lunii aprilie au început forajele geotehnice, în zona unde vor fi construite ecoductele pentru animalele sălbatice. Contractul cu o valoare între 950.550 lei si 1.140.660 lei a fost scos la licitaţie publică în vara lui 2019 de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi a fost atribuit în 27 februarie 2020 societăţii Formin.

Până în prezent, circa o treime din lucrări au fost efectuate, termenul de finalizare fiind de trei luni. Secţiunea E din Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva este cel mai complicat sector al autostrăzii din vestul ţării, în lungime totală de 100 de kilometri. Motivul îl reprezintă cei 2,13 kilometri de tuneluri forate, care vor avea galerii de evacuare în caz de urgenţe, nişe de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalaţii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor şi echipament ITS. Povestea „tunelurilor pentru urşi” de pe autostradă, considerate necesare pentru a evita problemele de stabilitate şi impactul negativ cu implicaţii majore asupra mediului, a început în 2010 și a adunat, în total, aproape un deceniu de întârzieri.

Costul celor două „tuneluri pentru urși” se ridică la aproape 300 de milioane de euro

Costul celor 9,13 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, sectorul Holdea – Margina, pe care se construiesc cele două „tuneluri pentru urși”, a fost estimat la circa 300 de milioane de euro. „Cu privire la Lotul 2 – secţiunea E, am solicitat un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care să fie „atacat” cât mai repede acest lot de autostradă.

Totodată, am cerut conducerii CNAIR ca toţi managerii de proiecte să îşi mute birourile pe şantiere, pentru că cea mai bună monitorizare o poţi face din teren şi nu de la etajul 8, din faţa calculatorului sau a hârtiilor de pe birou”, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Sectoarele Autostrăzii Lugoj-Deva sunt cuprinse în Autostrada A1 Nădlac – Bucureşti care măsoară 580 de kilometri, fiind cea mai lungă din ţară. A1 începe din Bucureşti şi asigură ieşirea spre frontiera cu Ungaria la Nădlac, traversând oraşele Piteşti, Sibiu, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad. În prezent, peste 400 de kilometri din lungimea autostrăzii se află în exploatare.

(N. S.)

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.