Un spațiu comercial curat și bine organizat sugerează seriozitate și încredere, iar acest aspect poate fi extrem de important pentru clienții care vor să se bucure de shopping, în siguranță. Oamenii petrec destul de mult timp la cumpărături, așa că este necesar ca orice spațiu comercial să le asigure clienților un mediu plăcut. Dacă deții un magazin sau orice alt tip de centru comercial, iată care sunt regulile de igienă de care trebuie să ții cont!
Investește în echipamente de calitate
Un spațiu comercial se întinde, de obicei, pe o suprafață destul de mare, așa că pentru a menține curățenia eficient, ai nevoie de echipamente profesionale. Într-un magazin mic, de cartier, este de ajuns o găleată și un mop, însă, pentru un mall sau pentru o galerie cu mai multe magazine, este recomandată folosirea unei mașini de curățenie, dotată cu perii speciale, care curăță rapid podelele. În general, astfel de masini, numite monoperii, sunt dotate și cu sistem de uscare rapidă, iar astfel, podelele nu rămân ude și alunecoase, după curățare. De asemenea, echipamentele profesionale de curățenie pot îndepărta eficient petele de noroi, care sunt o mare problemă pentru centrele comerciale, mai ales în perioada sezonului rece.
În schimb, pentru curățarea mochetelor, covoarele și a tapițeriilor din zonele de așteptare, cinematografe sau restaurante, se folosesc aspiratoare profesionale cu injecție-extracție, care aspiră praful și acarienii, și îndepărtează eficient petele.
Iar pe lângă echipamentele electrice de curățenie, personalul trebuie să aibă la îndemână și lavete din microfibră, raclete, mănuși pentru menaj și saci de gunoi.
Folosește soluții profesionale
Pentru o curățenie eficientă, personalul trebuie să folosească soluții profesionale, care să îndepărteze eficient murdăria, dar și germenii și bacteriile. Tocmai de aceea, este esențial ca orice spațiu comercial să fie aprovizionat cu soluții pentru curățarea podelelor – gresie și lemn, soluții pentru mobilier, pentru suprafețe universale, detergenți pentru geamuri, dezinfectanți, șervețele umede, soluții anti-mucegai, dar și odorizante.
Organizează curățenia pe etape
Curățenia într-un centru comercial poate fi o adevărată provocare, pentru că vorbim despre un spațiu cu trafic intens, în care oamenii se plimbă constant, dintr-un magazin în altul. Podelele sunt tranzitate frecvent, tocmai de aceea, curățenia trebuie organizată în anumite etape. Așa că primul pas ar fi organizarea unui plan detaliat, astfel încât fiecare angajat să se poată ocupa de igienizarea anumitor zone.
În timp ce o parte din personal se ocupă de igienizarea podelelor, alții se pot ocupa de curățarea ferestrelor sau a pieselor de mobilier. De asemenea, în zonele în care există intrări, este recomandată folosirea unor carpete speciale, care să rețină murdăria de pe pantofii clienților. Ar fi indicat ca unii angajați să monitorizeze atent zonele cu restaurante, unde se pot vărsa ușor lichide și resturi alimentare pe podea, cauzând astfel și mai multă murdărie. Acești angajați ar trebui să anunțe imediat personalul care se ocupă de curățenie, pentru ca podelele să fie șterse imediat, îndepărtând petele și eliminând riscul altor accidente.
Pe lângă curățarea podelelor și a ferestrelor, este recomandată și igienizarea obiectelor electronice. Dacă spațiul comercial este dotat cu ecrane, bannere luminoase, camere de filmat, boxe, etc, este necesar ca acestea să fie curățate frecvent. Praful poate fi eliminat cu un pămătuf, iar apoi, obiectele electronice pot și curățate cu o lavetă și cu o substanță dezinfectantă.
Sortează gunoiul
Pentru a menține mai ușor curățenia într-un spațiu comercial este necesar ca personalul să se ocupe atent de strângerea gunoiului. Este recomandată reciclarea, pentru un impact redus asupra mediului, așa că sortarea gunoiului ar fi cea mai bună idee. Dacă lucrezi cu cantități mari de hârtie, ar fi indicat să o trimiți spre reciclare, iar același lucru este valabil și în cazul plasticului sau al sticlei.
Așadar, un spațiu comercial curat va atrage întotdeauna mai mulți clienți, și le va oferi acestora o atmosferă plăcută pentru a-și face cumpărăturile. Spre deosebire de spațiile comerciale mici, cum sunt magazinele de cartier, mall-urile sunt centre comerciale de mari dimensiuni, pentru care sunt necesare echipamente speciale de curățenie, care să acopere suprafețe mai mari.
Descoperă mai multe la Actualitatea Online
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Lasă un răspuns