Cum îți ții sub control greutatea

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Sursa foto: https://imgur.com/a/NjDUfgJ Via www.shutterstock.com

Până la urmă, ce înseamnă controlul greutății corporale? Nimeni nu are timp să calculeze numărul de calorii intrate (prin alimente) și numărul de calorii arse (prin diferite activități). Dar cu siguranță îți dai seama dacă mănânci sau nu sănătos, sau cât de departe ești de greutatea ideală.

Greutatea corpului este dată de mai multe elemente, cum ar fi: scheletul, pielea, organele, mușchii, grăsimea, apa infiltrată în țesuturi. În general, greutatea optimă este dată de un indice de masă corporală (IMC) cuprins între 18,5 – 24,9. Acest indice se calculează în funcție de greutatea și înălțimea persoanei. Desigur însă, foarte importantă este și vârsta atunci când ne referim la greutatea ideală, pentru că una este greutatea pe care trebuie s-o aibă un tânăr de 20 de ani și alta este greutatea unei persoane de 50 sau 80 de ani.

Conform IMC, există următoarele categorii de masă corporală:
< 18,5: deficit ponderal
18,5 – 24,9: greutate optimă
25,0 – 29,9: supraponderabilitate
> 30: obezitate

Care sunt consecințele excesului ponderal

Cele mai importante consecințe ale kilogramelor în plus sunt:

  • tulburări de metabolism (diabet);
  • probleme cardiace (hipertensiune arterială, arteroscleroză);
  • atac cerebral;
  • probleme osteo-articulare (osteoartrita).

Cum îți păstrezi greutatea optimă

Să-ți ții greutatea sub control poate părea o misiune dificilă, mai ales pentru sfârșitul de an. Dar nu imposibilă. Îți poți ține întotdeauna sub control greutatea dacă ești atent și, mai ales, dacă ții cont de un set de reguli. Efortul merită făcut dacă te gândești că nu greutatea este neapărat importantă aici, ci sănătatea ta. Așadar, dacă ești în căutare de idei din care să te inspiri pentru a te păstra în formă și sănătos, iată-le:

  • Mestecă mâncarea bine, asta înseamnă câteva secunde fiecare îmbucătură.
  • Stai departe de dulciuri, prăjeli și sare în exces. Este cel mai important serviciu pe care îl poți face sănătății tale.
  • Nu mânca niciodată citind sau uitându-te la televizor. Nu degeaba unii oameni se adună în jurul mesei și conversează pe diverse teme. Ajută la digestie.
  • Nu mânca niciodată atunci când ești nervos. Explicația este simplă, vei înghiți pe nemestecate și vei mânca mai mult decât trebuie, creierul nu mai are timp să transmită mesajele corecte.
  • Nu alege niciodată dulciuri când ți-e foame, sau produse de patiserie. Optează pentru un sandviș, fructe sau legume în stare crudă.
  • Nu aglomera frigiderul cu alimente nesănătoase. Alege carne de pui, lapte degresat, iaurturi, brânzeturi, fructe și legume.
  • Înlocuiește sucurile acide cu sucuri naturale sau apă (minerală sau plată). Apa este cea mai sănătoasă opțiune, îi poți face gustul mai bun adăugând un pic de gheață și lămâie. Iar dacă totuși nu poți renunța la sucuri, adaugă-le apă.
  • Hidratează-te optim, 6-8 pahare pe zi. Apa este importantă pentru funcționarea corectă a organismului tău și este importantă în digestie, circulație și eliminarea toxinelor. În plus, atunci când ai senzația de foame, bea apă. Este posibil să confunzi setea cu foamea.
  • Bea cafeaua și ceaiul fără zahăr. În mod normal, ceaiul și cafeaua sunt sănătoase, singurul lucru nesănătos este zahărul.
  • Nu te înfometa, fiindcă organismul tău, dacă va sesiza perioade în care nu primește hrană, va începe să acumuleze nutrienți.
  • Decât să mănânci mult și rar, mai bine mănânci puțin și des. În acest fel nu vei mai avea senzația de foame, iar stomacul tău va funcționa corect.
  • Elimină stresul din viața ta, fie prin sport, fie prin exerciții de respirație.
  • Odihnește-te suficient, odihna este importantă.
  • Crește aportul de fibre, pentru că fibrele alimentare contribuie la instalarea senzației de sațietate.
  • Cântărește-te o dată pe săptămână, pe același cântar, plasat pe aceeași suprafață, înainte de micul dejun.
  • Consumă cât mai multe fructe și legume (cam 4-5 porții pe zi), separat de alte tipuri de alimente.
  • Nu consuma suplimente alimentare decât cu recomandarea medicului. Medicamentele pentru slăbit pot avea efect numai dacă sunt însoțite de o dietă echilibrată și sănătoasă și de exercițiu fizic.
Despre admin 6669 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.