Una dintre principalele sarcini de care trebuie să se ocupe o companie ține de integrarea corespunzătoare a noilor angajați. Astfel, în afară de semnarea actelor de angajare și prezentarea platformelor de lucru, noii veniți au nevoie să cunoască sediul companiei și să facă cunoștință cu angajații prezenți, astfel încât să se integreze rapid. Află, din articolul de mai jos, care sunt lucrurile pe care trebuie să le știi în legătură cu primirea noilor angajați și ce strategie să adopți, pentru a facilita integrarea unui coleg nou în echipă.
1. Oferă-le un tur al companiei
După semnarea actelor de angajare, departamentul de resurse umane este dator să ofere noilor veniți în companie un tur, astfel încât aceștia să se familiarizeze cât mai mult cu locul în care își vor desfășura activitatea. Mergi cu noi angajații în biroul directorului, al managerilor de proiecte și al colegilor cu care urmează să lucreze, pentru a înțelege unde și la cine să ceară informații atunci când are nevoie. Totodată, noii angajați trebuie să cunoască și clădirea în care lucrează, de aceea au nevoie să știe unde este bucătăria, baia sau spațiul de relaxare unde pot sta în pauze. Vei avea nevoie și de dozatoare de apa pentru firme sau de aparate de cafea, de unde noii veniți își pot lua băuturile de care au nevoie pe parcursul unei zile.
2. Cunoaște-ți noii angajați
Încă din primele zile de muncă ale noilor angajați, compania care i-a recrutat trebuie să-și exprime interesul pentru a-i integra cât mai bine în echipă, aflând cât mai multe lucruri despre ei. După ce angajații au făcut cunoștință cu noii colegi și le sunt arătate sarcinile pe care trebuie să le ducă la bun sfârșit, aceștia nu trebuie să fie ignorați. De aceea, vechii angajați sunt sfătuiți să inițieze conversații noi despre locul de muncă, hobby-uri sau pasiuni, astfel încât noii veniți să se simtă relaxați și să se integreze mai ușor în echipa pe care nu o cunosc. Pauzele de masă sau de cafea reprezintă oportunități ideale de a-i integra în echipă pe noii angajați, prin intermediul discuțiilor informale.
3. Lasă angajații în grija unui mentor
După ce angajații noi în companie s-au bucurat de un tur al sediului și au cunoscut toți oameni cu care urmează să interacționeze la job, aceștia trebuie lăsați în grija unei persoane competente. Acest mentor poate fi un manager sau un coleg experimentat, care să le ofere noilor veniți răspunsuri pertinente la întrebări și care să-i ajute să se integreze rapid în echipă. În plus, trebuie să se pună accent și pe atribuirea unor task-uri cât mai simple pentru noii veniți. Indiferent de competențele acestora, angajații au nevoie să se acomodeze cu noul stil de lucru, adaptându-se la cerințele companiei. Din acest motiv, noii veniți trebuie să primească indicații clare și să se bucure de un feedback, chiar din primele zile de muncă. Întreabă angajații ce așteptări au în legătură cu noul job, cum li se par colegii, cu ce dificultăți s-au confruntat și cum li se pare noul sediu în care lucrează, pentru a fi încurajați să ceară informații ori de câte ori au nevoie.
Integrarea noilor angajați în echipa din care vor face parte nu reprezintă un lucru lipsit de importanță, de aceea trebuie să fie pe primul loc în agenda unei companii. Modul în care sunt primiți angajații și încurajați să-și exprime ideile și gândurile le va influența întreaga activitate în companie, de aceea orice firmă trebuie să aibă o strategie de primire bine pusă la punct. Atâta timp cât angajații se integrează rapid și se simt bine la locul de muncă, acest lucru se va răsfrânge și asupra desfășurării activității lor.
Lasă un răspuns