Ce trebuie să știi despre expedierea unui colet prin intermediul unei firme de curierat?

Sursa foto: unsplash

În zilele noastre, tot mai multe magazine online și persoane fizice optează pentru serviciile firmei de curierat pentru a trimite colete, documente sau produse către destinatari. În urmă cu aproximativ 20 de ani, singurele modalități de a trimite un colet către o persoană erau prin poștă sau prin intermediul autocarelor și a trenurilor.

Însă, odată cu dezvoltarea tehnologiei și a internetului, au apărut o mulțime de magazine online, ceea ce a dus la creșterea nevoii ca produsele comercializate să ajungă la clienți cât mai repede, în stare perfectă.

Spre exemplu, la finele anului 2020, primul an de pandemie, când au explodat cumpărăturile online, piața serviciilor de curierat din țara noastră se învârtea în jurul cifrei de 5 miliarde de lei.

De ce oamenii preferă să trimită coletele prin curierat rapid?

Sunt o mulțime de avantaje pe care le poți obține atunci când optezi ca un colet sau anumite documente să fie trimise prin curierat rapid. Un prim avantaj este rapiditatea – spre exemplu, dacă faci o comandă pentru serviciul de curierat până în ora 12, ai toate șansele ca un colet să ajungă la destinatar în aceeași zi.

Un alt avantaj pe care îl obții alegând o firmă de curierat este acela că îți eficientizezi timpul. Altfel spus, tot ce trebuie să faci este să ambalezi produsul corespunzător sau să pui documentele în plicuri curierat sigure, apoi să faci comandă, iar un curier va veni direct la locație pentru a ridica produsul.

Iar dacă deții un magazin online te bucuri de și mai multe avantaje. Majoritatea firmelor de curierat dispun de flotă de mașini, de diferite tonaje, astfel încât să poți trimite către destinatar chiar și obiecte voluminoase, precum piese de mobilier sau părți auto.

Cum trimiți coletul?

Pentru ca documentele sau coletul tău să ajungă la destinația potrivită, sunt câțiva pași pe care trebuie să îi urmezi atunci când ambalezi un colet. Optează pentru ambalarea corespunzătoare, cu folie cu bule a produsului, apoi plasează-l în cutie, pe care să aplici mai multe straturi de scotch. Iar dacă este un produs fragil, scrie pe cutie sau folosește un scotch cu emblema “FRAGIL”.

Apoi, foarte important, este să completezi datele de destinatarului – nume, prenume, adresa completă, număr de contact. Aceste date le poți completa și online, iar la finalul formularului se va genera un AWB, care trebuie lipit pe colet.

AWB-ul este un fel de CNP al coletului, o formă de identificare a livrării, foarte importantă, mai ales că o firmă de curierat livrează, zilnic, câteva mii de colete. În cazul în care aceeași livrare implică un număr mai mare de colete, fiecare cutie sau plic va avea un AWB cu aceeași serie, cu mențiunea că se va specifica numărul de bucăți prin numerotare.

Este important să cântărești și coletul. Pentru că asta te va ajuta să știi cu exactitate cât costă livrarea, iar firma de curierat va ști ce mașină este potrivită. Taxarea se face pe kilogram.

Pentru a te asigura că produsul va ajunge intact la client, nu ar strica să optezi și pentru asigurarea coletului. Multe lucruri neplăcute se pot întâmpla în timpul manevrării și al transportului, iar dacă produsul este costisitor este o bună variantă să te asiguri că vei fi despăgubit. În ceea ce privește asigurarea, prețul acesteia se calculează în funcție de valoarea coletului.

În concluzie, pentru a te asigura că documentele sau coletul tău ajunge în stare bună către destinatar este important să urmezi toți pașii de mai sus. Cu cât produsul ajunge la client în stare bună, cu atât acesta va fi mulțumit și va reveni cu o nouă comandă sau te va recomanda și celor din jur.

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Fii primul care își dă cu părerea!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.