Antrenamente HIIT și LISS – cele mai bune antrenamente cardio pentru arderea grăsimilor

Sursa foto:https://pixabay.com/photos/street-workout-itamar-kazir-tank-2628910/
Share Button

Dacă vrei să slăbești, mai mult ca sigur ai auzit despre antrenamentele HIIT și LISS! Dar care dintre acestea ar putea fi mai eficient? Ei bine, tu ești cel care decide răspunsul la întrebare. Hai să analizăm împreună diferențele și avantajele fiecăruia!

Cum funcționează antrenamentul HIIT (High Intensity Interval Training)

Acesta este un antrenament scurt și se bazează pe serii de exerciții intense. Toate sunt efectuate în seturi de câteva zeci de secunde, cu pauză între ele. Avantajul principal al acestui program este faptul că te ajută să economisești timp. Dacă muncești mult și ai agenda încărcată, probabil nu ai cum să stai la sală două ore. Totuși, o sesiune de HIIT nu durează mai mult de 20 de minute. Ar putea părea puțin, dar în această perioadă trebuie să depui un efort ridicat. Nu ai nevoie de echipamente speciale, deoarece vor fi doar exerciții precum genoflexiuni, sărituri sau planking! Astfel, vei simți cum întregul organism lucrează în același ritm, ceea ce favorizează arderea grăsimilor.

Un alt avantaj al acestui antrenament este faptul că va fi ușor de urmat. Poți arde calorii multe într-o perioadă scurtă. Și spre deosebire de antrenamentele normale, nu o să pierzi din masa musculară, iar acest lucru te poate motiva să continui și să obții rezultate mai bune. Ca și dezavantaje, nu se poate efectua zilnic. Motivul e faptul că după o ședință de HIIT, corpul tău va continuă să ardă calorii și grăsime încă 24 de ore. Asta înseamnă că îți trebuie timp și să-ți revii, pentru a nu întâmpina probleme cu metabolismul. În principiu, la început poți face acest antrenament de două ori pe săptămână.

Cum funcționează antrenamentul LISS (Low Intensity Steady State)

Acesta este un antrenament bazat pe mișcări cu un grad scăzut de dificultate. Spre deosebire de cel HIIT, se execută pe un interval de 40-60 de minute. Nu presupune la fel de mult efort, ci mai degrabă este construit în așa fel încât să te încurajeze să faci mișcare pe o perioadă mai îndelungată. Iar ritmul lent și constant ajută la arderea grăsimilor multă vreme după încetarea exercițiilor. Exemple de antrenamente cardio LISS sunt mersul pe jos sau cel pe bicicletă. Pentru oricare dintre variante ai opta, ai nevoie de un echipament potrivit. Poți găși pe Internet prețuri mici la pantofii sport bărbătești, special concepuți pentru antrenamentele fizice.

Deși necesită timp, un asemenea antrenament se poate efectua mai des decât cel HIIT și te poate face să te înveți cu sportul. Dacă îți este greu să te duci la sală, o plimbare sau o zi de pedalat va fi o alternativă mai ușoară. Nu vei transpira la fel de rău ca atunci când ridici greutăți și nu vei mai fi nici obosit. Iar odată ce găsești antrenamentul LISS care să-ți facă plăcere, vei fi mai motivat să te ții de acesta, deoarece nu vor fi dureri musculare. În plus, rezultatele vor apărea mai rapid fiindcă vei avea 4-5 sesiuni pe săptămână pentru a arde grăsimile.

Mușchii corpului nu vor mai fi solicitați la capacitate maximă! Acesta poate fi un alt avantaj deoarece riscul accidentării va fi scăzut și te poți menține în formă și pentru alte tipuri de antrenamente. De asemenea, este o oportunitate perfectă pentru a te întoarce la mișcare după o perioadă de recuperare.

Care antrenament este mai bun pentru arderea grăsimilor?

Antrenamentul HIIT este scurt, însă se bazează pe exerciții cu grad ridicat de dificultate. Este ideal pentru cei care n-au mult timp să facă sport sau care nu sunt pasionați de acest lucru. Pe de altă parte, dacă vrei să te obișnuiești cu mișcarea, un antrenament LISS va fi mai potrivit. Acesta necesită timp, dar fiindcă îl vei practica de mai multe ori pe săptămână, te va ajuta să obții rezultate mai rapid. Ține cont de avantajele și dezavantajele fiecărui tip de antrenament și alege ceea ce ți se potrivește!

718

1 Comment

  1. In ultima luna, exercitiile cardio au ajuns sa faca parte din rutina mea zilnica. Nu exista zi in care sa nu ma antrenez dupa serviciu, decat daca se intampla sa nu am vlaga deloc. Pantofii mei Nike Renew sunt cei mai buni pentru exercitii de genul asta. I-am gasit pe 50style.ro si sincer recomand magazinul.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.