Amenajarea unui birou de manager – Top 5 sfaturi utile

https://images.pexels.com/photos/667838/pexels-photo-667838.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=2&h=650&w=940
Share Button

Lumea în care trăim pune un accent deosebit pe identitatea vizuală, astfel că office designul aplicat în cadrul unui birou de manager trebuie să se ridice la anumite standarde. De regulă, liderul oricărei companii se distinge foarte ușor de ceilalți membri prin amplasarea distinctă a biroului său în spațiul de lucru. O încăpere strict delimitată nu îi va asigura însă succesul dacă amenajarea acestuia nu inspiră încredere, determinare, eleganță și respect. Modul în care un administrator își organizează biroul are un impact extraordinar asupra angajaților, clienților și potențialilor parteneri de afaceri. Acesta trebuie să susțină imaginea firmei, să sublinieze statutul managerului și dovada reușitei în afaceri, de aceea sunt importante atmosfera și imaginea estetică. Iată cinci sfaturi utile pentru amenajarea unui birou care să transmită o impresie favorabilă.

Designul mobilierului trebuie să reflecte profilul companiei

Au apus demult vremurile în care piesele de mobilier folosite pentru decorul birourilor erau sobre și realizate după o linie comună. Tendințele moderne încurajează amenajările personalizate, în funcție de profilul de activitate al societății. Pe lângă realizările profesionale, vocabular și stilul vestimentar abordat, mobilierul de birou este un alt criteriu care ajută la formarea imaginii despre un manager. Spațiul propriu al managerului trebuie să întărească identitatea brandului și să scoată în evidență valorile pe care pune accent compania. De pildă, biroul unui profesionist are nevoie de stimuli diferiți pentru concentrare și motivație, astfel că mobilierul office al unui manager care conduce o agenție de turism nu se va compara cu cel al liderului unei companii multinaționale. Sunt recomandate piesele de mobilier inedite, de calitate superioară, cu un design deosebit și spații suficiente pentru cărți, decorații, obiecte de interes sau alte lucruri pe care un manager își dorește să le aibă aproape. Confortul, productivitatea și estetica sunt proprietățile principale ce trebuie să caracterizeze mobilierul din biroul unui lider.

Scaunul și biroul sunt elemente importante

Masa de lucru trebuie să se potrivească personalității administratorului și să se încadreze în stilul de amenajare ales pentru birou. Aceasta trebuie să fie suficient de mare pentru a permite și amplasarea câtorva decorațiuni subtile, care să reflecte reputația managerului. Masa de lucru și scaunul de birou creează elementele centrale ale încăperii, fiind cartea de vizită a managerului. Scaunul este un accesoriu esențial, care trebuie să fie calitativ, ergonomic, rezistent și să ofere prestanța de care are nevoie un adevărat lider. Este important să fie folosite scaune directoriale de calitate care să transmită un sentiment de stabilitate și prestigiu.

Biroul trebuie să fie unul aerisit și încăpător

Birourile directoriale sunt, de regulă, suficient de spațioase pentru a permite o amenajare complexă. Acestea se decorează cu eleganță și stil, fără a aglomera inutil fiecare colțișor. Prea multe decorațiuni vor distrage atenția, în timp ce un decor simplu va oferi o atmosferă rece și lipsită de personalitate. Este necesar ca biroul să fie echipat cu toate instrumentele și accesoriile utile pentru desfășurarea activității, să fie amenajat un spațiu dedicat discuțiilor și câteva dulapuri cu și fără uși pentru depozitarea documentelor. Crearea unui loc de relaxare, spre exemplu o tablă de șah luxoasă poziționată între două fotolii, reprezintă un accesoriu de mare clasă. Nu sunt recomandate mai mult de 1-2 fotografii cu familia, iar colecțiile de reviste, statuete sau alte obiecte personale trebuie expuse în cantitate moderată.

Delimitarea spațiului cu pereți din sticlă

Pe lângă faptul că este o variantă extrem de elegantă de amenajare, utilizarea pereților din sticlă îi va oferi administratorului acces vizual permanent la angajați și subalterni. În acest fel, activitatea din cadrul companiei va fi monitorizată mult mai ușor, de la distanță, timp în care managerul poate susține diverse întâlniri de afaceri sau discuții importante.

Evitarea utilizării culorilor puternice

În decorul unui spațiu de birou pentru manager nu trebuie să se regăsească nuanțe precum roșu, galben, verde crud, mov sau roz. Culorile puternice influențează capacitatea de concentrare, starea de spirit și randamentul. Clasicul alb nu este tocmai cea mai fericită alegere în cazul persoanelor din conducere, iar contrastele exagerate de culori sunt total respingătoare.

Paleta cromatică folosită poate fi din categoria tonurilor reci, neutre, care susțin activitatea creativă. De pildă, un gri silex pentru pereți se va combina perfect cu mobilierul wenge în linii drepte și o draperie ivory.

Biroul unui manager trebuie să fie impunător, confortabil și să reflecte statutul acestuia în cadrul companiei. E necesar ca în spațiul de lucru să se simtă relaxat și în largul lui pentru a se putea concentra mai ușor. Biroul perfect îmbină stilul personal cu cel profesional și se poate identifica cu beneficiarul după comportament, fiind reprezentativ pentru mediul în care își petrece cea mai mare parte din timp.

314

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.