5 lucruri de evitat pentru o bună funcționare a mașinii tale

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Cu toții știm că internetul este plin de mărturii de la oameni care pretind că au crescut kilometrajul mașinii doar prin umflarea anvelopei lor la presiunea maximă listată pe peretele lateral.

Ceea ce nu vă vor spune este cât de dificilă este călătoria cu astfel de anvelope, uzura prematură a anvelopei, distanțele mai lungi de oprire și costurile de reparație ridicate datorate componentelor de suspensie uzate.

Iată mai jos ce nu trebuie să faci dacă îți dorești ca mașina ta să aibă o durată de viață mai lungă:

Presiunea recomandată a anvelopei pentru autovehicul este menționată pe o placă în interiorul cadrului ușii șoferului și se bazează pe greutatea vehiculului împreună cu cea mai bună manevrabilitate posibilă.

Conducerea unei încărcături normale pe anvelopele supra-umflate reduce rezistența la rulare și poate crește ușor kilometrajul. Aceasta înseamnă că aveți mai puțin cauciuc în contact cu drumul, ceea ce reduce tracțiunea.

Pneurile mult mai grele absorb, de asemenea, vibrații mai puțin de impact, astfel încât acestea transmit șocuri rutiere mai mult întregului vostru sistem de suspensie, provocând o călătorie mai dificilă. Orice câștig de kilometraj pe care îl obțineți de la scăderea rezistenței la rulare este mai mult decât compensat de scăderea factorilor de siguranță și de creșterea costurilor de reparație a suspensiei.

Nu folosiți niciodată antigelul /lichid de răcire care nu este potrivit pentru mașina voastră.

Folosirea lichidului de răcire potrivit este crucial pentru viața motorului mașinii și a tuturor componentelor sistemului de răcire. Lichidul de răcire recomandat pentru mașina este menționat în manualul vostru de utilizare. De asemenea filtrele mașinii trebuie să fie schimbate regulat, ori de câte ori este nevoie. Nu lăsați filtrele să-și piardă din proprietăți. Aici poți găsi filtre auto de care are nevoie orice mașină pentru a fi menținută în viață.Dacă utilizați lichidul de răcire greșit sau amestecați două tipuri diferite de lichid de răcire, puteți provoca, de fapt, spargerea pompei de apă, distrugerea radiatorului, țevile încălzitorului și defectarea centrului încălzitorului. Asta pentru ca inhibitorii de coroziune sunt proiectati pentru a fi compatibili cu metalele specifice folosite in motor și sistemul de răcire.

Fiecare pachet de inhibitori trebuie, de asemenea, să fie compatibil cu tipurile de plastic și cauciuc utilizate în garniturile de etanșare, garniturile și tuburile utilizate în motorul mașinii voastre. Dacă amestecați lichide de răcire, inhibitorii de coroziune într-un tip de lichid de răcire pot fi incompatibili cu pachetul de aditivi al lichidului de răcire aflat deja în autovehicul. De asemenea, primele victime ale sistemelor de fânare sunt plăcuțele de frână,motiv pentru care ele trebuie să fie schimbate atunci când uzura își face simțită prezența. Găsește sistem de frânare auto pe raoauto.ro, locul de unde poți cumpăra online cele mai bune piese pentru mașina ta.

 

Nu folosiți niciodată un lichid „universal” în direcția de servodirecție sau transmisie.

Mai mulți producătorii de lichide își declară că fluidul de servodirecție și de transmisie „universal” funcționează în toate modelele și modelele de automobile. Producătorii de automobile nu sunt de acord și argumentele lor împotriva utilizării fluidelor universale se bazează pe specificații incompatibile, nu pe lăcomie. De exemplu, pur și simplu nu există nici un fel de un singur fluid de transmisie sau de servodirecție, care să poată îndeplini numeroasele cerințe de vâscozitate și aditivare diferite pentru fiecare sistem de transmisie și servodirecție utilizat în prezent.

Nu deconectați niciodată un cablu de baterie pentru a testa alternatorul.

Înainte, cu ani în urmă puteați deconecta un cablu al bateriei în timp ce motorul funcționa pentru a testa alternatorul din mașină. Dacă motorul a continuat să funcționeze, s-a dovedit că alternatorul funcționa. Dar este un test pe care nu ar trebui să-l încercați niciodată pe o mașină modernă sau un camion echipat cu calculatoare și electronice.

Asta pentru că deconectarea cablului bateriei în timp ce motorul funcționează provoacă alternatorul o creștere de 25-125 volți în termen de 40 ms după îndepărtarea cablului.

Așadar, luând în calcul toate aceste lucruri pe care trebuie să le eviți pentru a crește durata mașinii tale, poți dobândi experiență și vei știi cum să iei deciziile potrivite pentru sănătatea mașinii tale.

Despre admin 6584 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.