4 extracte din plante, recomandate vegetarienilor

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/gingko-biloba-plantelor-frunze-3771980/

Tot mai mulți oameni aleg să devină vegetarieni, din dorința de a adopta o alimentație cât mai sănătoasă. Beneficiile unei astfel de diete sunt confirmate de o serie de studii medicale, care arată că vegetarienii sunt predispuși unui risc considerabil mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare, oncologice sau de natură respiratorie.

O dietă vegetariană poate fi completată cu diferite suplimente pe bază de extracte din plante, iar, în cele ce urmează, îți arătăm care sunt cele mai cunoscute dintre ele, și beneficiile lor.

Echinaceea

Este o plantă originară din America de Nord, ale cărei beneficii pentru sănătate au fost descoperite încă din cele mai vechi timpuri. În alimentație, echinaceea poate fi consumată preponderent sub formă de ceai, contribuind semnificativ la întărirea sistemului imunitar. Are un conținut bogat de vitamina A, complexul de vitamina B, vitamina E, fier, calciu, potasiu și sodiu.

În sezonul rece, ceaiul de echinaceea ajută la ameliorarea simptomelor de răceală și gripă, fiind un bun adjuvant și în cazul infecțiilor respiratorii de alt tip. Consumat cu regularitate, ceaiul de echinaceea întârzie apariția semnelor îmbătrânirii, cum ar fi ridurile. Poate fi folosit și pentru uz extern, având un efect tonifiant pentru ten.

Spirulina

Se extrage dintr-o algă marină, recunoscută pentru conținutul foarte bogat de nutrienți și proteine. Astfel, în spirulină vom regăsi întregul complex de vitamina B, vitaminele A, C, D și E, alături de potasiu, fier, cupru crom și magneziu. Totodată, s-a stabilit că acest extract conține de 26 de ori mai mult calciu decât laptele, astfel că, un vegetarian care a optat să renunțe la orice produs de origine animală poate apela cu încredere la spirulină.

De altfel, acest produs este recomandat, în mod special, vegetarienilor, datorită conținutului bogat în nutrienți și proteine, substanțe esențiale pentru procesele metabolice din organism. Spirulina stimulează imunitatea, îmbunătățește memoria, crește rezistența la efort și reglează nivelul colesterolului, controlând, astfel, și tensiunea arterială. Acest supliment este disponibil într-o gamă diversă, din care poți alege după ce vezi oferta completă.

Ginkgo Biloba

Aceasta este denumirea dată extractului obținut din frunzele arborelui Ginkgo, pe care chinezii îl mai numesc și „copacul doamnei”. Fiind extrasă dintr-un arbore originar din zona asiatică, ginkgo biloba a fost folosită, mai întâi, în medicina tradițională chinezească, însă beneficiile sale au făcut de mult înconjurul lumii. În scop curativ, este folosită pentru calitățile sale antiinflamatoare și antioxidante dar și pentru capacitatea de a preveni formarea cheagurilor de sânge.

Consumul de ginkgo biloba ajută foarte mult și la îmbunătățirea stării psihice, prevenind apariția oboselii cronice și îmbunătățind puterea de concentrare. În plus, protejează împotriva apariției depresiei și anxietății, ameliorează simptomele pacienților cu astm și calmează migrenele. Nu în ultimul rând, extrasul natural de ginkgo biloba previne și căderea părului având și proprietăți antiîmbătrânire.

Uleiul de cătină

Este un produs folosit intens atât pentru uz intern, cât și pentru uz extern, datorită aportului mare de vitamine, acizi grași Omega și minerale. Pentru uz extern, este folosit, în principal, în domeniul cosmetic, fiindcă protejează pielea de razele soarelui, îmbunătățind elasticitatea acesteia și asigurându-i o bună hidratare. Totodată, uleiul de cătina ajută la tratarea acneei și grăbește vindecarea rănilor.

Când este folosit pentru uz intern, acesta reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare, întărește sistemul imunitar și previne apariția infecțiilor respiratorii. De asemenea, este un bun hepatoprotector, datorită conținutului ridicat de vitamina E și de carotenoizi. Este recomandat și persoanelor care suferă de ulcer gastric, întrucât grăbește refacerea mucoasei stomacului și o protejează.

Acestea sunt cele mai cunoscute patru extracte naturale care pot fi administrate sub formă de suplimente alimentare. Oricât de multe beneficii ar avea, acestea nu trebuie, totuși, să înlocuiască o alimentație sănătoasă, ci trebuie doar să vină în completarea acesteia.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.