Urmărește-ne pe Telegram și Google News
Tapia și Măguri vor avea reprezentanți în Consiliul local, chiar dacă a trecut jumătate din actualul mandat. Întârzierea cu care se organizează alegerile a fost cauzată de pandemiei, care nu a permis organizarea de adunări publice.
La Măguri, reprezentantul sătesc se va alege în 26 aprilie, de la ora 12, iar la Tapia în 27 aprilie, de la ora 12. Conform legii, locuitorii satelor care nu au consilieri locali aleşi în consiliile locale sunt reprezentaţi la şedinţele consiliului local de un delegat sătesc.
Delegatul sătesc este asimilat aleşilor locali, este ales pe perioada mandatului consiliului local, de o adunare sătească, convocată de primar cu cel puţin 15 zile înainte şi desfăşurată în prezenţa primarului sau a viceprimarului şi a secretarului general al UAT.
La adunarea sătească pot participa toţi cetăţenii cu drept de vot și domiciliu satul respectiv. Delegații sătești pot participa la ședințele Consiliului local, pot sesiza diverse situații, dar nu au drept de vot. Aceștia primesc indemnizație, la fel ca și consilierii locali, în valoare de 10 la sută din indemnizația primarului.
* * *
În conformitate cu prevederile art. 142 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Primarul Municipiului Lugoj convoacă adunarea sătească în vederea alegerii delegatului sătesc al localității Măguri.
Data organizării adunării sătești: Satul Măguri, 26.04.2022, ora 12.00, la Căminul Cultural Măguri.
Delegatul sătesc este ales pe durata mandatului consiliului local și este asimilat aleșilor locali. Potrivit dispozițiilor Legii nr. 115 din 2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pot depune candidaturi cetățenii români cu drept de vot care au împlinit, până în ziua alegerilor inclusiv, vârsta de cel puţin 23 de ani și au domiciliul pe raza localității în care urmează să fie aleși.
Candidaturile pentru funcția de delegat sătesc se depun la sediul Primăriei municipiului Lugoj, Compartimentul relații cu publicul, camera 7, parter, până la data de 21.04.2022.
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
- cerere;
- copie carte de identitate;
- cazier judiciar.
La adunarea sătească pot participa toți cetățenii cu drept de vot care au domiciliul în satul Măguri. Rezultatul alegerilor se va consemna într-un proces-verbal care va fi înaintat secretarului general al unității administrativ-teritoriale în vederea punerii în aplicare a prevederilor legale referitoare la exercitarea mandatului.
Lasă un răspuns