S-a schimbat regimul acordării cazierului judiciar în Timiș

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Măsurile tot mai restrictive aplicate în starea de urgență generată de pandemia de coronavirus au ajuns să se aplice și pentru eliberarea cazierului judiciar. În Timiș, reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean spun că mersul fizic, la ghișeu, va mai fi permis doar în anumite situații.

Eliberarea la ghișeu se va face doar în cazuri urgente.

Doar pentru motive temeinic fundamentate ce urmează a fi menționate pe cerere, urmează a fi soluționate cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar/adeverințelor de integritate comportamentală primite prin email sau ghişeu, conform programului stabilit, afişat pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliţie Judeţean. Pentru punerea în aplicare a art. 1 din Ordonanţa Militară nr. 3 din 24.03.2020, vă informăm că prezentarea cetățenilor la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar se va realiza numai după ridicarea interdicţiilor instituite, în cazul cererilor depuse pentru care nu se justifică urgenţa ridicării documentului”, se arată într-un comunicat IPJ. 

E important de precizat că de la instaurarea stării de urgență, documentele ce expirau acum se prelungesc automat.

În conformitate cu art. 14 din Decretul Prezidenţial din 16.03.2020, „se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență” (inclusiv a certificatelor de cazier judiciar). Pe perioada stării de urgență, termenele legale stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează”, transmit autoritățile.

Pentru cei care se vor angaja acum la instituții, Poliția recomandă ca instituția să ceară eliberarea documentului.

Recomandăm tuturor persoanelor care doresc să obțină certificatul de cazier judiciar în vederea depunerii la dosare de concurs, angajare, licitație, etc. , la instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice (primării, instituții din sistemul de învățământ, sănătate, S.R.P.C.I.V., D.G.A.S.P.C., etc.) să solicite acestor instituții obținerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală, în baza consimțământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice, în acest fel cetățeanul nemaifiind obligat să se prezinte la ghișeu pentru solicitarea / eliberarea / ridicarea certificatului de cazier judiciar sau a adeverinței de integritate comportamentală”, spun cei de la IPJ Timiș.

Altfel, pentru cei care trebuie să obțină singuri certificatele, fie că vorbim de cazier pentru persoane fizice, juridice sau de certificatul de integritate comportamentală să se solicite în format electronic, la adresa de email cazier@tm.politiaromana.ro, urmând ca solicitantul să semneze cererea la înmânarea / ridicarea certificatului de cazier judiciar sau a adeverinței de integritate comportamentală de la ghișeu.

În Timișoara, la ghișeul pentru eliberarea cazierului, programul este luni, între orele 08,30-11,30, iar joi, între 11,30-15,30.

La Lugoj, programul este marți, între orele 9-12, iar la Făget, miercuri, între 11-13.

Despre admin 6589 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.