Recomandări SEO multimedia: Viteza de încărcare a unui site, prima impresie a utilizatorului

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

SEO

In SEO, Search Engine Optimization, content is king. Cu alte cuvinte, continutul paginilor optimizate pentru motoarele de cautare este elementul central, in jurul caruia se invarte intreaga activitate. Insa, continutul SEO nu vizeaza doar continutul scris, care desemneaza optimizarea textelor pentru paginile site-ului dupa anumite expresii de cautare si cuvinte cheie.

Pe langa munca copywriterilor, paginile unui website optimizat din punct de vedere SEO vor contine si elemente de rich media, cum ar fi: imagini de prezentare, animatii, fisiere video sau audio, elemente de design s.a.m.d. Toate acestea au scopul de a mentine atentia utilizatorului, astfel incat el sa petreaca cat mai mult timp pe pagina respectiva intr-un mod placut, dar, totodata, au si menirea de a structura cat mai practic informatia disponibila pe site.

Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca astfel de elemente multimedia pot ocupa foarte mult spatiu si pot „ingreuna” o pagina! Altfel spus, cu cat vei avea mai multe imagini si video-uri inserate in corpul textului, cu atat va creste riscul ca pagina respectiva sa se incarce mai greu. Ce inseamna acest lucru in SEO?

Un site care se „misca” lent este ignorat de catre utilizatori si devansat de competitori. O pagina optimizata care nu se incarca in maximum 3 secunde va crea o impresie proasta vizitatorului, generand un bounce rate foarte mare si contribuind astfel la scaderea traficului organic.

De aceea, este bine de stiut ca dimensiunea medie in octeti a unei pagini web, agreata astfel incat aceasta sa nu afecteze viteza de incarcare a site-ului, se estimeaza in prezent ca fiind de aproximativ 4 MB. Asadar, ar fi indicat sa nu depasesti acest prag „suprasolicitand” pagina cu prea multe imagini, elemente de design, fisiere video ori audio inutile, intrucat vor afecta viteza de incarcare!

SEO

Recomandari privind optimizarea continutului SEO multimedia

1. Pentru ca nu poti renunta la imagini sub nicio forma, iar in anumite cazuri e util ca o pagina sa contina mai mult de doua elemente vizuale statice, este recomandat ca fiecare imagine sa fie comprimata sau redimensionata astfel incat sa aiba maximum 500 KB. In acest sens, pe Internet exista diferite tool-uri pe care le poti folosi simplu si rapid. Un alt aspect privind optimizarea imaginilor este ca acestea sa fie, pe cat posibil, in format JPEG. Acesta este formatul „universal valabil”.

2. In ceea ce priveste fisierele video, trebuie sa stii din start ca acestea pot ocupa mult spatiu si pot afecta viteza de incarcare a paginii, din cauza solicitarilor HTTP suplimentare. Ca solutie, in primul rand le poti edita si scurta astfel incat sa cuprinda esentialul, fara a ocupa inutil spatiu. De asemenea, cel mai indicat ar fi sa nu apelezi la video-uri incorporate (embedded), ci la varianta pop-up.

3. Fisierele audio, desi nu sunt foarte apreciate intr-o pagina optimizata SEO, ar trebui sa aiba fiecare un bitrate de 128 KBP.

Ca regula generala, pentru a mentine o viteza de incarcare cat mai mare a site-ului, pe placul utilizatorilor, simplifica designul web (Flash, CSS-uri, script-uri, plugin-uri etc.) si pastreaza doar elementele absolut necesare!

Despre admin 6555 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.