Orice copil este o floare!

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

,,Orice copil are o ţară,
…Lumina lui aprinsă-n lume

Orice copil are părinţi…’’
De noapte ne-ar putea păzi’’

Orice copil are un nume, de George Ţarnea

 

De Buna Vestire, 25 martie, Arhanghelul Gavriil i-a oferit Fecioarei Maria o veste şi un crin, ca simbol al „frumuseţii care va salva lumea’’!

Din aceeaşi dragoste faţă de copii, Şcoala Brâncovenească vă oferă sămânţa acestei flori şi cartea ,,O altă creştere. Şcoala muncii’’1, de Simion Mehedinţi. Într-o lume grăbită, agresivă şi supertehnologizată, a cărei principală victimă este copilul, vă „ordonăm’’: Pe loc repaus!

„Luaţi-vă-n braţe copiii, ca pe strategice arme’’ şi veniţi la Curtea Brâncovenească! Oferiţi-le sămânţa acestui crin pe care ei s-o răsădească, s-o îngrijească şi s-o crească aşa cum dumneavoastră îi creşteţi pe ei!

După ce floarea îşi va deschide petalele, copilul va scrie povestea florii şi va alege ce va face cu ea. Poate o va păstra, şi de ce ? Sau poate o va dărui; cui, şi ce efect va avea asupra celui ce primeşte darul ? Dacă o va vinde, ce va face cu banii ?

Dacă proiectul nostru vă interesează, putem face un concurs al celei mai frumoase flori sau text scris şi/sau, orice altceva veţi propune.

În Librăria Curţii Brâncoveneşti găsiţi, pe lângă cele necesare plantării, numeroase cărţi educative pentru toate vârstele, jucării, dar şi o gamă generoasă de icoane ce pot fi oferite cadou şi nu numai, alături, de ce nu, de o prăjitură sau un suc.

Orice sugestie care să bucure copilul şi să crească efectul educativ al activitaţii propuse este foarte binevenită.

Să creştem împreună lumini!

Sănătatea psiho-fizică a copiilor noştri nu este doar o problemă medicală, ci o chestiune de Securitate naţională. Din păcate, statul român nu mai are capacitatea de a garanta dezvoltarea firească, fizică şi mintală, a tinerilor. Pentru copilul contemporan, munca nu mai este o simplă îndeletnicire opţională, ci o necesitate ontologică ce acţionează ca cea mai eficientă terapie în menţinerea şi redobândirea sănătăţii mintale. Şcoala are datoria de a-i deprinde pe copii cu munca fizică, altminteri nu-şi desăvârşeşte menirea.

Şcoala şi Grădiniţa Sfinţii Martiri Brâncoveni, Pr. Cezar Axinte

1 O carte care începe cu motto-ul : ,,munca nu este o marfă, ci o funcţie a omului, ca şi respiraţia, circulaţia şi alte activităţi organice. Animalele nu muncesc, ci se mişcă după instinct. Omul sălbatic munceşte, ajutat de câteva unelte, însă numai pentru hrană şi alte nevoi ale traiului fizic. Abia când creşte civilizaţia, omul începe a munci cu adevărat, iar munca lui sporeşte odată cu civilizaţia şi cultura. Cea mai intensă şi mai variată muncă se vede la popoarele cele mai civilizate. Tot astfel şi individul: cu cât e mai civilizat şi mai cult, cu atât munceşte mai mult, afară de cazul când devine parazitul muncii altora, dar atunci – ca la toţi paraziţii – începe decadenţa şi ruina.’’

Aflăm în continuare că ,,şcoala muncii nu e o formulă născocită de un pedagog, ci este însăşi legea dezvoltării sufletului omenesc şi deci, şi a dezvoltării sufletului copiilor.

Iar şcoala muncii nu are ca scop să producă numaidecât obiecte de folos imediat, ci lucrul de căpetenie e altul: să ademenească pe copil la muncă în chip, încât să-i fie cu neputinţă, pentru tot restul anilor vieţii, a mai sta trândav.’’

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.