La Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” școala s-a mutat online

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Închiderea școlilor pentru a încetini pandemia provocată de noul coronavirus a pus la încercare creativitatea profesorilor, astfel că învățarea a trecut din sala de clasă în… clasa virtuală. Este vorba de Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu”, unde profesorii au dat dovadă de implicare și profesionalism și au menținut legătura cu elevii prin grupurile de e-mail, messenger sau WhatsApp pe care clasele le aveau create inițial pentru comunicări. Pe acestea s-au planificat teme și videoconferințe, s-a oferit sprijin pentru conectare sau utilizare a instrumentelor noi, s-au completat chestionare.

„Închiderea bruscă a școlilor ne-a luat prin surprindere pe mulți dintre noi. Îndemnurile de a sta acasa și de a ne distanța pe cât posibil de semenii noștri pentru a împiedica răspândirea virusului, suprapuse cu momentul de vârf al anului școlar, cu doar câteva zile înainte de simulările de examen planificate pentru clasele terminale ale învățământului secundar, dar și cu nevoia de a oferi copiilor o certitudine, un motiv de implicare și momente de socializare virtuală, au pus la încercare creativitatea profesorilor.

Și iata că, întâi tatonând, testând și apoi pășind cu curaj pe terenuri mai puțin cunoscute, făcând schimb de bune practici și ajutându-se unii pe alții de la distanță, dascălii au găsit soluții. Fie că au aflat despre ele la cursurile de perfecționare, fie că le-au descoperit în timp ce căutau materiale pentru pregătirea zilnică sau de performanță, fie că le-au fost recomandate de colegi, rând pe rând platformele educaționale au fost luate cu asalt de profesori și elevi, iar învățarea a trecut firesc, din sala de clasă în clasa virtuală.

Profesorii Liceului Teoretic „Coriolan Brediceanu” au dat dovadă de implicare și profesionalism și au menținut legătura cu elevii prin grupurile de e-mail, messenger sau WhatsApp pe care clasele le aveau create inițial pentru comunicări. Pe acestea s-au planificat teme și videocon-ferințe, s-a oferit sprijin pentru conectare sau utilizare a instrumentelor noi, s-au completat chestionare.

Cei mai interesați au fost, desigur, elevii care se pregătesc să susțină examene în următoarele luni. Elevii de clasa a VIII-a se pregătesc cu precădere în aceste zile la disciplinele de examen – limba și literatura română, matematică, limba engleză, pe când elevii de clasa a XII-a au în perspectivă examenul maturității, bacalaureatul. Pentru aceștia din urmă, proiectul ROSE, implementat la Brediceanu în ultimii trei ani, cu fonduri de la Banca Mondială, a asigurat sesiuni speciale de pregătire, desfășurate săptămânal. Acestea au fost reluate fără întârziere în mediul online, concretizându-se în videoconferințe Zoom Cloud Meeting, Hangouts Meet lecții pe platformele educred.ro, socrative, Google Classroom, francophonie.org, lepointdufle.net, teme și activități pe platforma asq.ro, unde evoluția elevului poate fi urmărită de profesorul la clasă, dar și acces gratuit pe platforme ca examenultau.ro sau brio.ro, unde elevii pot urmări lecții video și își pot testa cunoștințele la disciplinele de examen. Profesorii își crează propriile instrumente de evaluare utilizând Microsoft Forms sau Quizzlet, asq.ro, mai antrenantele kahoot și padlet sau clasice fișe de lucru / teste / teme pe hârtie.

Nici elevii din celelalte clase nu au fost neglijați, ei primind sprijin, teme de studiu sau de sistematizare a cunoștințelor tot prin instrumentele mai sus amintite. Cel mai important este ca fiecare copil să fie implicat în activități de studiu, pentru că nu suntem încă în vacanță, iar dezvoltarea echilibrată a tinerilor noștri presupune canalizarea energiei lor spre demersuri constructive și educative.”, a anunțat conducerea Liceului Teoretic „Coriolan Brediceanu” Lugoj.

Mircea ANGHEL

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.