Flavia Cut-Lupulescu, printre finaliștii Galei Profesorul Anului din mediul rural

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Nicolae LAIEȚIU

Prima ediție a Galei Profesorul Anului din mediul rural o are printre finaliști pe profesoara lugojeană Flavia Cut-Lupulescu. Ea se află printre cei mai buni trei profesori ai anului, din întreaga țară, la secțiunea Implicare în comunitate.

Flavia Cut-Lupulescu este, începând din anul 2020, directorul Școlii Gimnaziale Boldur, având în subordine patru școli și patru grădinițe. În paralel își continuă activitatea la Liceul Tehnologic „Valeriu Braniste” din Lugoj, la catedra de Alimentație publică și turism, unde se află din anul 2009.

Flavia este absolventă a Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor, specializarea Management, din cadrul Universității de Vest, și a Facultății de Jurnalism, specializarea Comunicare și relații publice, a Universității Tibiscus Timișoara. Are un master în Management financiar și unul în Alimentație publică și agroturism, dar și un doctorat în Agronomie.

În 2018, a înființat Asociația Miracolul Vieții, care sprijină femeile aflate în dificultate datorită unei crize de sarcină. În iunie 2018, a implementat un proiect obținut prin programul național de finanțare Start Up Nation, ce presupunea înființarea unui laborator de cofetărie-patiserie.

„Până la pandemie, a fost o afacere de familie reușită, pe care deocamdată nu o mai continuăm”, spune Flavia.

Din septembrie 2020, este consilier local PNL, în Consiliul Local al Municipiului Lugoj. Este căsătorită și are trei copii. De-a lungul anilor de catedră, s-a remarcat în relația pe care a avut-o cu elevii săi, dar și prin implicarea în diferite proiecte alături de colegii ei.

A fost votată cel mai îndrăgit cadru didactic

În anul 2012, a fost votată cel mai îndrăgit cadru didactic din Lugoj, în urma unui sondaj la care au participat toate școlile din oraș. Din postura de director de școală, a încercat o altă abordare a conceptului de management, reușind să convingă și să implice atât elevii cât și comunitatea.

„Cred în educația de la țară, eu însămi am absolvit o școală gimnazială din mediul rural. Am vizitat Școala Gimnazială din Ciugud, am încheiat un parteneriat de colaborare și încercăm să le urmăm modelul de bună practică în școala noastră.

Copiii mei, Filip, Gloria și Fineas, sunt motivația mea de a lupta pentru copii, de a face ceva mai mult pentru ei, de a le putea ridica greutățile de pe umeri. De aceea mă simt foarte împlinită, mai energică și chiar știu că mi-am îndeplinit misiunea atunci când văd că un copil pleacă din școală cu zâmbetul pe buze, mă îmbrățișează sau îmi pune un bilet cu o inimioară sub ușa biroului.

Eu sunt un om de echipă, îmi place să discut cu colegii mei diferite cazuri și să ne consultăm. Sunt enorm de mulțumită atunci când după o discuție cu colegii avem o soluție bună pentru un proiect sau problemă apărută în școală. Acest lucru mă face să fiu mândră de echipa cu care lucrez.

Știu că într-o școală fiecare angajat are un rol extrem de important și doar dacă munca fiecăruia este îndeplinită devenim, împreună, un organism care funcționează perfect. Mulțumesc colegilor din școala Boldur, care au răspuns afirmativ diferitelor provocări lansate de mine, unele chiar contra cronometru și s-au implicat foarte serios în activitățile și proiectele școlii”, spune Flavia Cut-Lupulescu.

Printre proiectele implementate în cadrul Școlii Gimnaziale Boldur, se numără trei proiecte Erasmus +, de formare profesională a profesorilor, mobilități pentru elevi și profesori (unele aprobate, unele în curs de aprobare), dotarea laboratorului de informatică, renovarea grădinițelor din Jabăr, Boldur, Sinersig, proiectul național Școală după școală – program de after-school pentru elevii școlii, proiectul Masa caldă, parteneriate de colaborare cu diferite instituții, obținerea de sponsorizări pentru activități și concursuri școlare, înscrierea școlii în diferite programe și proiecte (Programul Național Școala Încrederii, proiectul Asociația Ovidiu – Citește-mi 100 de povești, Educația la Înălțime, lecții în direct filmate cu drone, organizarea de campanii umanitare pentru elevii defavorizați ai școlii, înființarea și dotarea Cabinetului de limbi străine, dar și dotarea cu boilere pentru apă caldă în toate școlile arondate unității Boldur. Toate acestea, dar și multe alte proiecte au adus-o în atenția comunității.

„M-am bucurat, evident, să primesc această nominalizare, apreciez că, într-o perioadă scurtă de timp, aproximativ 1,6 ani, am reușit alături de colegi și comunitatea locală să implementez o serie de activități care au crescut pres-tigiul Școlii Gimnaziale din Boldur.

Voi participa la Gala Profesorului Anului din mediul rural cu bucurie și emoție, joi, 24 martie. Această nominalizare mă obligă la mari performanțe pentru școala din Boldur în viitor”, a declarat pentru „Lugojeanul.ro” Flavia Cut-Lupulescu.

Printre proiectele pe termen scurt pe care le are pentru școala pe care o conduce se numără modernizarea și crearea de noi laboratoare de fizică-chimie, biologie, geografie, sala de sport, finalizarea spațiului noii biblioteci, implementarea proiectelor cu finanțare europeană, dar și depunerea altora noi spre aprobare, precum și digitalizarea școlii din Boldur.

Gala Profesorul Anului din mediul rural, prima ediție

Gala Profesorul Anului din mediul rural este organizată în premieră de către Teach for Romania, „organizație non-guvernamentală, care de 8 ani recrutează și pregătește oameni valoroși să devină profesori și învățători în școlile publice din România, pornind de la cele mai dificile comu-nități”, așa cum se caracterizează.

În etapa de preselecții au fost implicați 50 de profesori și membri ai echipei Teach for Romania care au jurizat cele 310 de nominalizări din toată țara, iar în ultima etapă de jurizare au făcut parte 25 de specialiști din: societatea civilă, experți în educație, reprezentanți ai sectorului business, elevi, parteneri instituționali și parteneri media, printre care Paula Herlo, Tudor Chirilă ori Bianca Balea, de la Fundația Noi Orizonturi.

Nominalizații sunt profesori din medii dezavantajate care reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor. Nominalizările au fost făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori și parteneri. Evenimentul, care se va desfășura la Iași, în 24 martie 2022, are cinci categorii: prevenirea abandonului școlar, dezvoltarea literației, dezvoltarea abilităților socio-emoționale, dezvoltarea leader-shipului la elevi și implicarea în comunitate.

Doar două cadre didactice din județul Timiș au ajuns în finala Galei Profesorului Anului din mediul rural 2022. Nominalizările din Timiș sunt profesoara Pamela Alina Popa, care predă la școala din Pietroasa, la categoria dezvoltarea leadership-ului la elevi, și Flavia Lorena Cut-Lupulescu, directoarea școlii din Boldur, la categoria implicarea în comunitate.

„Urmează o nouă etapă, cea de documentare pe teren a poveștilor. Abia așteptăm să revenim cu mai multe detalii. A venit timpul să le mulțumim profesorilor și învățătorilor din mediile dezavantajate, pentru că nu renunță din a construi școala pe care copiii o merită. Pentru un viitor mai bun al nostru ca societate. Pe 24 martie, la Iași, vom afla câștigătorii”,

transmite ISJ Timiș.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.