Nicolae SILADE
Din bugetul disponibil de 2.400.000 lei, municipalitatea lugojeană a alocat în acest an 2.298.865 de lei pentru activități culturale. E o sumă mult mai mare decât anul trecut și mult mai mare decât cea alocată în anii când orașul era condus administrația Boldea.
Dar, cu toate că a fost schimbat regulamentul de acordare a finanţărilor nerambursabile, acesta nu a fost respectat nici în literă, nici în spirit.
Mai mult, experții evaluatori independenți nu au fost nici experți, nici independenți și nici nu au avut „competențe profesionale specifice și experiență de minim 3 ani în organizarea, producția și managementul de evenimente culturale sau, după caz, cu expertiză în implementarea, managementul, monitorizarea sau evaluarea proiectelor și programelor finanțate din fonduri nerambursabile din domeniile cultură, educație, dezvoltare, cercetare, cooperare transfrontalieră/ internațională”. În ceea ce privește transparența, ce să mai vorbim?
Componența nominală a comisiilor de selecție și de soluționare a contestațiilor trebuia să fie publicată după încheierea sesiunii de evaluare. Conform Art. 51. (Capitolul V – Organizarea şi funcţionarea comisiilor de selecție și evaluare precum și a comisiei de contestații) din Regulamentul privind regimul finanţărilor nerambursabile a proiectelor culturale acordate din bugetul local al municipiului Lugoj, componenţa nominală a comisiei va fi adusă la cunoştinţă publică după încheierea sesiunii de selecţie. Iar Conform Art. 35. (2) g) (Capitolul II – Transparență și publicitate) din același regulament, autoritatea finanţatoare afişează pe pagina de internet dedicată comunicării informaţiilor de interes public componenţa nominală a comisiei de selecţie, în termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea etapei de selecție, respectiv contestație. Tot la acest capitol din regulament se precizează: (5) Neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la alin. (2)-(4) atrage răspunderea în condiţiile legii.
Vom reveni în numerele viitoare asupra acestor aspecte. Acum vă prezentăm proiectele și sumele aprobate, lăsându-vă pe dumneavoastră să observați care dintre ele reprezintă cu adevărat cultura orașului.
Au fost alocate fonduri pentru 13 proiecte cu caracter repetitiv:
♦ Asociația Smart Kreativ: Festivalul interjude-țean de teatru școlar G.A. Petculescu, ediția a XVIII-a – 6.350 de lei;
♦ Asociația Smart Kreativ: Concursul regional de muzică MusicON, ediția a doua – 5.200 de lei;
♦ Asociația Smart Kreativ: Gala Talentelor Lugojene, ediția a IV-a – 5.000 de lei;
♦ Asociația Smart Kreativ: Clubul de vacanță „Activ Summer” – 10.900 de lei;
♦ Asociația Trib Art: „Orașul Jazz” ediția a treia – 244.800 de lei;
♦ Asociația Art & Co: Vocile Unite ale Banatului – 39.950 de lei;
♦ Ghidul Banatului: Festivalul de fotografie „Casian Mărgineanțu” – 22.500 de lei;
♦ Fundația Județeană pentru Tineret Timiș: Festivalul „Podul de Fier”, ediția a II-a – 253.681 de lei;
♦ Asociația Enthousiasmos: Academia de Arte Lugoj Clasic – 80.820 de lei;
♦ Asociația Culturală Art Time: Festivalul Art Time, Zilele Muzicii Vieneze, ediția XI – 20.250 de lei;
♦ Asociația Panoramik: Ruga Lugojeană 2023 – 307.470 de lei;
♦ Asociația Festivaluri pentru Tineri: „Beer Fest”, ediția a doua – 381.000 de lei;
♦ Asociația Enthousiasmos: Festivalul Internațional „Lugoj Clasic”, ediția a VIII-a – 100.000 de lei.
S-au mai alocat fonduri pentru 18 proiecte cultural-educative:
♦ Asociația Smart Kreativ: Tabăra internațională de ceramică „Happy Daro”, ediția a V-a – 9.600 de lei;
♦ Asociația Smart Kreativ: Concursul interjude-țean de karting și educație rutieră „Cupa Lugojului”, ediția a doua – 12.100 de lei;
♦ Fundația Județeană pentru Tineret Timiș: „Tineri în Lugoj” – 74.198 de lei;
♦ Asociația Scena Muzicală: „Marea muzică”, program educațional muzical – 235.000 de lei;
♦ Asociația Pro Fortuna: „Teatru. De la joc la spectacol” – 29.000 de lei;
♦ Asociația pentru promovarea tradițiilor: „Învață-mă să iubesc arta în cartierul meu” – 33.500 de lei;
♦ Asociația Pro Fortuna Lugoj: Valori în inima Europei – 40.000 de lei;
♦ Teatrul German de Stat Timișoara: Toamnă Teatrală Germană la Lugoj – 15.871 de lei;
♦ Asociația culturală Art Time: „Copiii în universul muzicii” – 20.250 de lei;
♦ Asociația culturală Tim Orgel Fest: „Arta în școala ta EduArtRomi” Lugoj 2023 – 34.699 de lei;
♦ Asociația culturală ROCADE: „Teatrul ca terapie și metodădă de învățare experiențială” – 26.500 de lei;
♦ Asociația „Armonii lugojene”: Concursul național de interpretare pianistică Piano Art, ediția I – 15.300 de lei;
♦ Asociația Entuziart: „Speechless / Fără cuvinte”, intervenții artistice non verbale interdisciplinare – 48.426 de lei;
♦ Asociația culturală Spacetrip: „Istoria tangoului” – 11.250 de lei;
♦ Asociația culturală „Tu și Eu”: RecreART – 70.000 de lei;
♦ Asociația culturală Spacetrip: „Cinema through classics” – 11.250 de lei;
♦ Asociația pentru cultura bănățeană: Festivalul concurs internațional de muzică modernă și contemporană „Gyorgy Kurtag”, ediția I – 30.000 de lei
♦ Asociația Alternativei Sportive: „The Road & The Hapiness – Ora de Himalaya” – 45.000 de lei.
De asemenea, s-au alocat 59.000 de lei pentru „cultura scrisă”, astfel:
♦ Eurostampa: „Istorie locală și istorie națională în context european” – 10.000 de lei;
♦ David Press Print: „Lugoj, file de memorie culturală”, autor Mihail Bejan (1838-1908)-17.000 de lei;
♦ Eurostampa: revista „Restituiri bănățene” – 5.000 de lei;
♦ David Press Print: „Istoria literaturii române contemporane din vest”, autor Alexandru Ruja – 27.000 de lei.
Lasă un răspuns