Ferestrele medievale de vin apărute în vremea ciumei din Florența au revenit la modă și sunt refolosite în pandemie

Share Button

Apărute în urmă cu câteva sute de ani, în timpul ciumei, ferestrele de vin din Florenţa îşi trăiesc a doua tinereţe. Pandemia de coronavirus a fost motivul pentru care s-au redeschis. Proprietarii de baruri şi gelaterii au găsit cu ajutorul lor o modalitate de a-şi servi clienţii în siguranţă şi de a-şi menţine deschise afacerile în timpul carantinei.

De 30 de centimetri înălţime şi 20 lăţime, aceste ferestre sunt, practic, simbolul renaşterii. În 1629, când a izbucnit epidemia de ciumă din Florenţa, a fost soluţia găsită de negustorii italieni pentru a-şi vinde marfa cu riscuri minime pentru sănătate. Tot ele au făcut trecerea spre normalitate şi în primăvara acestui an. Localnicii cumpărau vin, iar vânzătorii puteau astfel să îşi dezinfecteze cu oţet banii încasaţi. Tot pandemia a redeschis şi anul acesta ferestrele de vin. 149 se găsesc în centrul istoric al Florenţei. Zidite de unii, distruse de alţii, ferestrele de vin au fost redeschise şi date în folosinţă. Patronii barurilor au început să le folosească pentru a servi orice, de la cafea la cocktailuri sau îngheţată. Oferind siguranţă atât cumpărătorului cât şi vânzătorului. Brando, un proprietar local, are în clădirea care îi adăposteşte restaurantul o astfel de fereastră şi spune că a fost foarte importantă pentru reluarea activităţii.

„În timpul carantinei, am hotărât să redeschidem fereastra şi pentru livrări. Oamenii au fost foarte mulţumiţi, mai ales cu distanţarea socială”,

a spus Brando, un proprietar local. În total, în Toscana există 267 de astfel de „buchette del vino”. Obiective protejate prin lege, doar câteva mai păstrează scopul original. Unele sunt folosite ca vitrine de magazine, cutii poştale şi chiar altare catolice.

 

107

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.