În perioada 20-25 iunie 2021, un număr de 34 elevi de la Liceul Tehnologic Valeriu Branişte (19 elevi de clasa a XI-a, Tehnician în turism, şi 15 elevi de clasa a X-a, Tehnician operator roboţi industriali) vor desfăşura activităţi de formare profesională în cadrul stagiilor de pregătire practică pe care le au aceşti elevi la final de an şcolar.
Finanţate prin proiectul ROSE, 771/SGL/RII/2018, aceste activităţi urmăresc dezvoltarea competenţelor profesionale ale participanţilor, prin implicarea partenerilor naţionali cu experienţă în acest sens, a competenţelor culturale prin experienţele care urmează a fi oferite (vizită la Sarmisegetuza Ulpia Traiana, Biserica Densuş, Salina Turda, Memorialul Sighetu Marmaţiei, Mănăstirea Bârsana, Cimitirul Vesel Săpânţa, Cetatea Alba Carolina, Parcul Dendrologic Alba Iulia, Lancrăm-Casa Memorială Lucian Blaga, Clujul ca model de oraş smart city) şi a celor privind managementul carierei participanţilor.
„Suntem bucuroşi că putem oferi elevilor noştri o astfel de experienţă de învăţare, spunem noi, cu multe provocări, o invitaţie la a ieşi din zona zilnică de confort în care ei se cam situează. În acest proiect am implicat Primăria Alba Iulia, Liceul Teoretic Emil Racoviţă Baia Mare şi Liceul Tehnologic George Bariţiu Baia Mare, fiecare partener urmând să aducă valoare adăugată la aceste mobilităţi naţionale şi, implicit, la experienţele de învăţare ale participanţilor. Credem că este firească o astfel de orientare naţională, credem că sunt destui parteneri naţionali de la care avem ceva de învăţat şi, de ce nu, cărora să le putem oferi câte ceva din ceea ce ştim noi”,
ne-a declarat Cosmin Gheorghe, directorul Liceului Tehnologic Valeriu Branişte.
Proiectul Rose se află în al 3-lea an de implementare la Liceul Tehnologic Valeriu Branişte, iar beneficiile implementării sale sunt sintetizate de către directorul şcolii:
„dincolo de experienţele şi beneficiile directe ale elevilor, ce ţin de educaţia remedială, experienţele de învăţare naţionale, alternative de învăţare oferite elevilor prin activităţi extraşcolare, menţionez şi faptul că am putut dota un laborator TIC cu 30 de laptopuri, am creat un cabinet fonic pentru limbi străine, am reabilitat laboratorul de chimie, am reuşit să creăm toate condiţiile pentru a desfăşura activităţi inter şi transdisciplinare, acestea fiind acum considerate vârful de lance în actul de instruire. Proiectul este încă în derulare, urmează să înregistrăm şi alte beneficii, astfel încât să merite efortul implementării sale!”.
În aceste experienţe de învăţare prin mobilităţi naţionale, elevii sunt însoţiţi şi sprijiniţi în desfăşurarea activităţilor în bune condiţii de către prof. Dana Stan, Gabriela Paulescu şi Emerik Hallof.
Lasă un răspuns