Compania Agache, o poveste de succes, începută cu o canapea

Dan TIMARU

Afacerea AGACHE a prins viață în anul 1994 dintr-o întâmplare. Soții Agache, doi tineri proaspăt ieșiți de pe băncile facultăților  care nu aveau nimic comun cu mobila – Mihai, inginer construcții de mașini, Mariana, inginer chimist, s-au gândit să-și confecționeze singuri o canapea. Când canapeaua a fost gata, o cunoștință a insistat să o cumpere, pe motiv că ei pot să-și confecționeze alta. Și cea de a doua canapea a avut un cumpărător, și atunci cei doi au înțeles că această ocupație ar putea fi o afacere de succes. De multe ori hazardul ne călăuzește pașii în viață, iar dacă noi îi urmăm îndemnul putem deveni proprietarii unei afaceri de succes.

Doi pe o canapea mi se pare a fi titlul ideal al unei astfel de povești, așa că vă las în compania personajelor principale, Mihai și Mariana Agache:

„Nu m-am gândit niciodată că voi face canapele. Cu toate că tatăl meu a fost tapițer, eu nu am lucrat așa ceva. Am absolvit o facultate tehnică, iar drumul meu părea a merge în cu totul altă direcție. Desigur, o anumită îndemânare am moștenit-o de la tatăl meu, dar restul a fost o pură întâmplare. Am ascultat de glasul destinului și iată-ne ajunși aici. Bineînțeles că drumul urmat nu a fost ușor, dar prin multă muncă și perseverență poți trece peste toate obstacolele ivite. Economia de piață cu legile ei dure nu îți permite derapaje, iar odată intrat în acest joc trebuie să nu faci rabat de la calitate. Piața este plină de lucruri ieftine cu care poți păcăli clientul, însă doar o singură dată”,

spune Mihai Agache.

„Avem meserii fără nicio legătură cu tapițeria sau cu mobilierul. Cu toate astea, am început să lucrăm la primul colțar, pe care l-am realizat pentru noi. Am cedat însă insistențelor unui prieten și i l-am vândut, cu gândul că ne vom face noi altul. Ce a urmat a fost o explozie de comenzi din partea oamenilor ce își doreau mai mult din ceea ce realizam. A fost copleșitor, dar și minunat, pentru că prevestea un viitor frumos. Încă de atunci, materialele folosite le alegeam cu atenție sporită, iar stofele le cumpăram personal din Timișoara. Cel mai greu moment a fost când am luat primul credit pentru dezvoltare. Pentru că nu eram salariați, a trebuit să ipotecăm casa părintească. Mi-o amintesc și acum pe mama când a semnat ipoteca și mi-a spus cu lacrimi în ochi: „Mamă, să aveți grijă ce faceți, să nu ne pierdem casa!” Am început cu 10 oameni și am ajuns să lucrăm acum cu 150. Ne plac toate produsele. Nu lucrăm doar ca să facem tapițerie, pur și simplu suntem îndrăgostiți de toate produsele noastre. Și cred că lucrul acesta îl transmitem clienților noștri, chiar și prin oamenii de la magazin. Și clienții ni-i alegem în același fel, mă refer la clienții persoane juridice – magazinele cu care lucrăm, chiar ne dorim ca ei să iubească produsele noastre și atunci suntem convinși că le pot vinde”,

povestește Mariana Agache, managing partner.

După 27 de ani, Compania Agache deține 6 magazine proprii, are 40 de colaboratori care-i revând produsele în toată țara. Compania Agache produce mobilier și tapițerie, oferind clienților posibilitatea de a realiza modele la comandă, în funcție de dimensiunile și materialele preferate.

Între timp și familia și-a mărit componența. Andreea și Andrei și-au ales drumuri diferite. Andreea Agache urmează  tradiția familiei, devenind director marketing al firmei Agache, în schimb pe Andrei îl pasionează parfumurile. Deși este foarte tânăr și a urmat o facultate cu alt profil, aidoma părinților săi, alege să facă cu totul și cu totul altceva. A produs câteva sortimente de parfum și se pare că va deveni un nume despre care vom mai auzi în viitor.

Andreea Agache, azi director marketing Agache, își aduce aminte și ea de începuturile firmei:

„La vremea aceea, tata făcea tâmplărie și tapițerie, iar mama croitorie și contabilitate. Produceau în curtea din casa bunicilor, mergeau cu trenul la Timișoara după stofe și alte materii prime. Creau produsele, le produceau și le vindeau cunoștințelor și prietenilor. Asta se întâmpla acum 27 de ani. Totul a prins contur destul de rapid, pentru că și-au dat seama că le place ceea ce fac și au crezut în visul lor. Au riscat totul pentru a investi în echipamente, utilaje și materie primă. Începuturile, în urmă cu 27 de ani, au fost diferite de ceea ce își poate imagina generația mea acum. Totul era mult mai personal, oamenii legau multe relații de prietenie și nu doar de afaceri.

În 1998, firma Agache se stabilea în hala în care avem și astăzi fabrica, pe strada Buziașului, în Lugoj. Suntem apropiați de fiecare client, îi ascultăm povestea, o înțelegem și facem tot ce depinde de noi să îi livrăm produsul pe care și-l dorește.

Dacă ar fi să analizăm realizările fiecăruia în parte, consider că Mariana Agache, cu spiritul ei metodic, organizat și strategic, a reușit să ne facă să trecem peste toate momentele dificile.

Mihai Agache este creatorul a sute de produse. Aproape toate produsele noastre, în cei 27 de ani de existență, sunt creațiile lui. Eu și soțul meu, Albert, ne bucurăm că lucrăm la noua imagine Agache, de la logo, la magazine proprii de prezentare, de la o imagine de brand mult mai prezentă și mai bine definită, până la gestionarea echipei de vânzări. În ultimii 6 ani, ne-am concentrat să armonizăm învățăturile și experiența părinților, cu ideile noastre noi și creative pentru a face din Agache un brand modern, cel puțin la fel de cunoscut în România cum este în vestul țării. Dar, cu toții credem că realizarea noastră cea mai mare este că facem o echipă grozavă, în fiecare zi, și că am reușit să rămânem o afacere frumoasă de familie.

Am venit cu produsele noastre bestseller, precum Big Sofa, Paris, Leni, dar și cu câteva produse noi. Ca de fiecare dată, pe lângă produsele noastre tapițate, venim și cu colecții noi de materiale. Deja se știe asta, iar oamenii abia așteaptă să le vadă. Avem peste 400 de materiale din care se poate alege, de la cei mai importanți furnizori din Europa. Orice produs se poate face la comandă și pe altă culoare, în cel mai scurt timp.

Doar 10% din producția Agache merge la export, în special către sectorul HoReCa. În rest, ne adresăm pieței interne, unde estimăm că am intrat în casele a peste 200.000 de oameni. Ne adaptăm în permanență tendințelor, lucrăm întotdeauna cu stofe noi, moderne, cu diferite proprietăți. Am observat că, în ultimul timp, oamenii caută produse comode, cu design mai simplu și ținem seama de acest trend. În spatele fiecărui produs se află o echipă extraordinară de oameni dedicați, atât în producție, cât și în vânzări. Ce mă bucură cel mai mult este că avem o relație extraordinară cu fiecare. Toți sunt dedicați și pasionali, ca și noi. Pot spune cu inima deschisă că suntem o afacere de familie cu aproape 80 de membri. Primul showroom Agache s-a deschis acum 23 de ani, în Lugoj, și, de atunci, suntem în același spațiu. Al doilea este în Timișoara, din anul 2000. În acest moment, deținem 6 magazine proprii: două în Timișoara și câte unul în Arad, Lugoj, Oradea și Caransebeș. În continuare, lucrăm cu diferite magazine de mobilă și designeri din toată țara. Avem un site de prezentare agache.ro și suntem prezenți pe rețelele de socializare. Cum foarte multe persoane cred că un produs de tapițerie trebuie „încercat”, îi invităm pe clienți în magazinele noastre și ale partenerilor noștri, să testeze, să întrebe despre funcționalitatea produsului, să simtă textura materialului. Achiziția unei canapele trebuie să fie o experiență frumoasă, personală”.

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Fii primul care își dă cu părerea!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.