Cifrele pe care Ministerul Educației le ascunde relevă dezastrul educațional din România

Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a dat în judecată Ministerul Educației pentru lipsa de transparență în ceea ce privește infrastructura școlară.

FACIAS a adresat o serie de întrebări Ministerului Educației pentru a vedea câți copii au parte de condiții improprii pentru studiu având în vedere rezultatele dezastruoase în educație, dar fără succes. Ascunde Ministerul Educației ceva de refuză să răspundă întrebărilor noastre? Vom afla!

FACIAS a încercat să afle direct de la Ministerul Educației mai multe date despre infrastructura școlară având în vedere numărul alarmant de școli din România care se află într-o stare deplorabila. FACIAS a întrebat câte școli au toaletele în curte, câte nu au autorizație de funcționare de la DSP, câte nu au autorizație ISU, câte se încălzesc încă cu lemne sau dacă existe unități de învățământ în care elevii fac efectiv frigul în sălile de clasă, neexistând nicio sursă de încălzire.

Dar nu ne-au răspuns. Ori la nivelul instituției este un haos atât de mare încât nu au aceste date, ori au ceva de ascuns.

Poate cifrele obținute relevă un dezastru educațional, fapt care se vede și în statisticile europene, și pe care încearcă să îl ascundă.

În orice caz, pentru refuzul lor i-am acționat în instanță. România nu mai are nicio universitate în clasamentul celor mai bune 1000 din lume, pentru prima dată în ultimii 6 ani, conform topului făcut de Shanghai Ranking Consultancy, intitulat „Academic Ranking of World Universities” (ARWU). O situație extrem de îngrijorătoare.

Decalajul educațional poate afecta întreaga societate

Mulți copii sunt privați de dreptul la educație în proximitatea domiciliului, deoarece școlile nu dispun de capacitatea necesară pentru a găzdui toți copiii din circumscripția lor școlară, mergând zilnic zeci de kilometri, în multe situații pe jos.

Mulți învață în școli nerenovate, cu mobilier din anii ’70, lipsite de dotări sau merg la toalete insalubre aflate în curtea școlilor.

O astfel de situație pune în pericol nu doar calitatea actului educațional, dar și siguranța și sănătatea elevilor.

Investițiile adecvate în infrastructura școlară sunt, astfel, esențiale pentru a asigura un mediu propice învățării, unde fiecare elev poate atinge potențialul său maxim.

Ignorarea acestei realități poate conduce la generarea unui decalaj educațional care va afecta nu doar individul, ci întreaga societate.

Biroul de Presă FACIAS

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.