Care sunt cele mai importante 4 obiective în business?

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Pentru a avea o bază solidă în business-ul tău e nevoie să ai obiective foarte clare. Indiferent că acestea înseamnă mai mulți clienți, o echipă mai bună, implicare socială, creșterea brandului,  toate fac parte din obiectivul general de dezvoltare a business-ului spre generarea unui profit constant și în creșterea afacerii tale.

A crește un business nu este o treaba tocmai ușoară, însă dacă ai un plan strategic cu obiective specifice pentru fiecare segment al afacerii tale, ai toate șansele de reușită. În plus, echipa ta va știi exact ce să facă și care sunt părțile care necesită îmbunătățire sau un focus mai mare.

Ce este de fapt un obiectiv de business?

Un obiectiv este practic un rezultat pe care afacerea ta și-l propune să îl realizeze iar acesta poate fi măsurat. Profesioniștii în afaceri se folosesc de obiective SMART pentru a se asigura că obiectivele lor sunt foarte clare, realizabile, măsurabile și bazate pe un timp specific. Acestea obiective duc la reușite garantate de fiecare dată.

În funcție de evoluția business-ului tău și obiectivele se vor schimba, așadar acestea trebuie stabilite constant și nu doar o dată.

Un mare avantaj al setării obiectivelor în business este faptul că vei reuși să identifici mult mai rapid și concret zonele unde există nevoie de îmbunătățire, punctele forte, resursele de care dispui dar și cum să le folosești în mod cât mai productiv.

Cu ce ajută setarea obiectivelor și de ce sunt importante?

  • obiectivele te ajută să rămâi focusat pe fiecare pas din dezvoltarea business-ului tău, în funcție de prioritate;
  • îți menține echipa concentrată pe creștere și dezvoltare;
  • un obiectiv realist va aduce multă motivație atât în rândul echipei cât și în rezultate. Cu cât veți realiza mai multe obiective, cu atât veți vedea rezultate și veți fi motivați să le realizați și pe celelalte.;
  • te ajută să structurezi foarte bine sarcinile și să împarți responsabilitățile în mod concret, în funcție de specializarea fiecărui membru al echipei;
  • vei menține în control costurile și bugetele mult mai ușor.

Care sunt obiectivele principale pe care orice business ar trebuie să le aibă? 

Bineînețeles că fiecare business va avea obiective diferite în funcție de mai multe criterii cum ar fi: industria afacerii, produsul, situația financiară, echipa etc. Însă ca și linii principale îți poți seta obiectivele în 4 categorii mari. Orice business are nevoie de această segmentare a obiectivelor.

Obiective organice. Tot ce ține de afacerea în sine de la supraviețuire, la progres, la dezvoltare și perspectivă vei include în aceste obiective. Cum îți poți consolida afacerea, ce idei noi poți genera, cum să crești nivelul de producție etc.

Obiective economice. Aici vei cuprinde pe lângă creșterea financiară și supraviețuirea business-ului și generarea de profit sau creșterea afacerii tale.

Obiective umane. În aceste obiective ve cuprinde tot ce ține de nevoia echipei sau a angajaților afacerii tale. Te poți referi la salariu, avantaje aduse angajaților, îmbunătățirea mediului de lucru, studii sau oportunități de dezvoltare și creștere și motivarea echipei.

Obiectiv social. Indiferent de business-ul pe care îl ai și în ce domeniu activezi, ceea ce tu faci prin acesta nu se referă strict la tine ci prin afacerea ta, tu ajuți la rândul tău alți oameni cu produse sau servicii. Astfel aici vei include tot ce ține de calitatea produselor/serviciilor, de prețuri, practici comerciale corecte, protejarea mediului sau chiar implicarea în proiecte sociale de suport pentru comunitatea din care faci parte.

Despre admin 6586 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.