Care ar trebui să fie grijile principale ale unui șofer responsabil

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Din momentul în care este luată decizia achiziționării unui autovehicul trebuie să se țină cont de viitoarele sarcini ce îi vor reveni șoferului. Este normal ca proaspeții deținători ai unui carnet de conducere să își îndrepte inițial atenția spre ce tip de automobil vor conduce, dar odată cu achiziționarea mașinii, la pachet vor veni și anumite responsabilități de care trebuie să țină cont mereu.

A fi șofer înseamnă a fi participant la trafic, ceea ce include automat și o atenție sporită asupra măsurilor de protecție și siguranță pe care orice individ trebuie să și le ia, atât pentru sine, cât și pentru binele celorlalți. Pe lângă prudență, este necesară și prezența unei asigurări adecvate, a realizării inspecției tehnice periodice și a securizării participării la trafic prin echiparea mașinii cu anvelopele potrivite.

Iată care ar trebui să fie principalele preocupări ale unui șofer responsabil

1. Asigurarea la zi

Toți șoferii cunosc problema asigurării. Cea mai comună dintre toate tipurile de asigurări auto este cea de tip RCA, deoarece aceasta este obligatorie pentru toate vehiculele participante la trafic. Există multe oferte de asigurări RCA, dar trebuie ținut cont și de faptul că o variantă mai ieftină nu va fi tocmai cea mai avantajoasă. Este de preferat să se verifice bine contractul înainte de încheierea acestuia. Se poate face o verificare a asigurării auto aici , pe AsigurariContactless.ro și poți afla, de asemenea, mai multe detalii despre riscurile la care te expui în lipsa unei asigurări RCA. Pentru cei mai precauți există și asigurarea mult mai avantajoasă de tip CASCO care este facultativă, dar protejează împotriva unei serii mai largi de riscuri.

2. Inspecția tehnică periodică

Pentru o participare lipsită de riscuri vizibile la trafic este necesară realizarea inspecției tehnice periodice. Și aceasta este obligatorie, bineînțeles. Un itp expirat poate aduce șoferului experiențe neplăcute în fața legii. Pedeapsa este drastică, aplicându-se o penalizare de 1305 lei, de la 9 la 20 de puncte, dar și reținerea certificatului de înmatriculare. Cu ce se alege ca bonus șoferul? Cu o dovadă cu drept de circulație de 15zile pentru a-și putea realiza până la urmă itp-ul, doar la Registrul Auto Român, ci nu la orice stație. Doar după ce a fost obținut calificativul favorabil în urma inspecției, șoferul își va putea ridica și certificatul de înmatriculare.

3. Anvelopele potrivite

Sezonul rece și sezonul cald au cerințe distincte în privința cauciucurilor. Șoferii sunt obligați să își instaleze pneuri de iarnă imediat ce vremea rece se instalează pentru a fi siguri că nu îi pun în pericol pe ceilalți prin incapacitatea cauciucurilor de a face față intemperiilor. Vara nu este o excepție, iar anvelopele trebuie schimbate, măcar de teama amenzilor, dacă buna voință lipsește. Pentru acest sezon se pot utiliza atât anvelope de vară, cât și cele all season. Trebuie reținut însă faptul că acestea din urmă nu sunt totuși recomandate și sezonului rece, în ciuda denumirii.

În concluzie, asigurarea unei inspecții tehnice periodice nu este doar o preocupare ce denotă responsabilitate, ci este o obligație a șoferului specificată de lege, la fel ca asigurarea RCA. În cazul cauciucurilor, schimbarea lor în timp util poate salva vieți, dar și buzunarele celor mai conștiincioși în fața legii și pe șosele.

Sursa: pexels.com

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.