Când ne mai plimbăm pe Corso? Când vor fi reluate și când ar trebui să se finalizeze lucrările din centrul Lugojului

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Nicolae SILADE

Centrul Lugojului, care s-a dorit modernizat în mandatul fostului primar Francisc Boldea, nu are șanse prea mari să fie finalizat nici în acest an. Deși primarul interimar, Bogdan Blidariu, spune că lucrările vor fi reluate în această lună, se pare că acestea se vor întinde până anul viitor.

În momentul de față, la aproape doi ani de la alegeri, centrul orașului arată ca un șantier părăsit, o parcelă de pe care actuala administrație a adunat prima recoltă de iarbă. Câte vor mai urma de acum încolo, nu se știe încă.

Fostul primar Francisc Boldea a semnat în 24.07.2020 ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a centrului pietonal al orașului, cu termen de finalizare de 16 luni, adică la 24.11.2021. Lucrările au fost însă abandonate de noua administrație, care a reziliat contractul cu firma Eldiclau din Craiova, pe motiv că reabilitarea a fost concepută prost și la un cost exorbitant. Apoi, din cauza rezilierii contractului, Primăria Municipiului Lugoj a fost obligată să plătească facturi de aproape 1.000.000 de lei.

„Contractul cu antreprenorul a fost reziliat, la sfârșitul anului trecut, fiind preluat și amplasamentul șantierului precum și toate materialele rămase și nepuse în operă. Lugojenii trebuie să știe că, pentru tot ce văd acolo, adică pentru o suprafață de teren decopertată, pentru câțiva stâlpi de iluminat, pentru un gard și pentru câteva țevi, conform contractului încheiat de fosta administrație, am fost obligați să plătim facturi de aproape 1.000.000 de lei”, a declarat la acea vreme Claudiu Buciu.

La începutul acestui an, care i-a prins pe lugojeni tot fără centrul pietonal reabilitat, primarul demis Claudiu Buciu declara:

„Săptămâna viitoare vor începe lucrările de relocare a stâlpului electric și a cablurilor electrice și de date ce impiedicau desfășurarea lucrărilor principale. Estimăm că într-o lună vor începe și lucrările de relocare a țevii de gaz care impiedică, la rândul ei, desfășurarea lucrărilor principale. Apoi vom reloca țevile de apă și canal și vom reface branșamentele. În paralel, vom reproiecta lucrările de bază, astfel încât să eliminăm aberațiile propuse de fosta administrație și să aducem lucrarea la o valoare decentă, pe care ne-o putem permite, având în vedere că finanțarea este asigurată din bugetul local”.

Câte „săptămâni viitoare” au trecut de atunci și câte vor mai trece până când încep lucrările de relocare a stâlpului electric, de relocare a cablurilor electrice și de date, de relocare a țevii de gaz, nu se știe încă.

Tot la începutul acestui an, Buciu le-a cerut scuze lugojenilor pentru situație, precizând că vina nu este în totalitate a administrației actuale, pe motiv că orice lucrare începută de fosta administrație a durat de zece ori mai mult decât era normal, fie nu s-a finalizat, fie s-a finalizat și nu e funcțională.

„Lugojenii sunt îndreptățiți să fie critici la adresa noastră, însă îi rog să nu uite că orice lucrare începută de fosta administrație fie a durat de zece ori mai mult decât era normal, fie nu s-a finalizat, fie s-a finalizat și nu e funcțională. Așadar, și această lucrare, începută prost și la un cost exorbitant, se încadrează în același tipar. Am făcut tot ce este legal posibil să urgentăm lucrurile, să reducem costurile și să ne încadrăm în rigorile legale. Cu toate că nu este vina noastră, vă cerem scuze pentru disconfortul creat, care, din păcate, va mai dura cel puțin până la sfârșitul acestui an și cel mult până în vara viitoare”, a precizat Buciu.

Primarul interimar, Bogdan Blidariu, spune acum că lucrările vor fi reluate în această lună. Se pare însă că acestea se vor întinde până anul viitor.

„Mai exact, se va începe cu devierea traseului de branșamente al gazelor naturale. Pentru această lucrare s-a recepționat proiectul tehnic și s-a eliberat autorizația de construire, urmând ca până la finalul acestei luni această lucrare să fie finalizată de către SC Calor Grup SRL, din Reșița. După această intervenție, urmează ca societatea Meridian 22 să execute lucrările de branșare la noua rețea de apă și de înlocuire a vechii magistrale care străbate centrul. La rectificarea bugetară din luna iunie, s-au aprobat și sumele necesare pentru reproiectarea și execuția lucrării”, spune Blidariu.

Conform primarului interimar Bogdan Blidariu, execuția lucrărilor de punere a pavajului nu va dura mai mult de două luni de zile, însă proiectarea și obținerea avizelor vor duce automat la o prelungire a termenului la care aceste lucrări vor putea demara.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.