Brassy Business Competition – măiestria de a îmbina creativitatea cu virtuozitatea tinerilor instrumentiști români

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Photo: Dana Moica

Brassy Business – Brass International Days, eveniment realizat de Tribul Artistic și co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN), a debutat în această toamnă la Timișoara, prima ediție a festivalului incluzând 3 concerte și 5 masterclass-uri susținute pentru 20 de tineri muzicieni români.

Festivalul continuă prin lansarea unei provocări ce invită tinerii muzicieni români la un concurs ce promovează creativitatea și scoate în evidență inedita personalitate a instrumentelor de alamă. Cele 3 categorii la care se pot înscrie tinerii instrumentiști români sunt: City Funk, Brassy Attitude și Brassy Talent, categorii ce îmbie tinerii muzicieni să creeze materiale video în care ingeniozitatea se îmbină cu măiestria interpretativă. 

Înscrierea se realizează până la data de 1 noiembrie prin trimiterea unui video inedit la adresa www.tribulartistic.ro/brassy-business.

Brassy Business pune pe harta culturală a orașului un tip de manifestare de cultură prea puțin prezentă, care răspunde nevoii publicului de a avea acces la noi experiențe culturale, deschizând drumul spre oportunități de a pune în lumină instrumente cu personalitate aparte: este singurul festival adresat instrumentelor de alamă și muzicii specifice acestora.

Brassy Competition | Concurs pentru instrumente de alamă este un concurs național dedicat instrumentelor de alamă deschis tinerilor instrumentiști români cu vârsta între 14 și 30 de ani.

Apelul este adresat tuturor celor care cântă la instrumente precum: trompetă, corn, trombon, trombon bas, tubă sau instrumente specifice fanfarei și orchestrei de suflători ca fligorn, bariton și eufoniu. Participarea la concurs se poate face ca solist sau grup, video-urile câștigătoare fiind recompensate cu premii în bani. Înscrierea se realizeză la adresa www.tribulartistic.ro/brassy-business, prin completarea unui formular.

Participanții se pot înscrie până la data de 1 noiembrie la una dintre cele 3 categorii:

  1. City Funk – se va premia video-ul înregistrat în cel mai nonconformist / cool / neobișnuit loc urban;
  2. Brassy Attitude – se va premia cel mai bun video care include o interpretare muzicală acompaniată de dans și îmbrăcăminte inedită;
  3. Brassy Talent – se va premia cea mai bună interpretare individuală sau de grup.

Juriul este format din artiștii internaționalu invitați în cadrul acestei prime ediții: Flavius Petrescu (trompetă), directorul artistic al festivalului, este considerat unul dintre cei mai apreciați trompetiști români ai generației sale; Jose Reál Cintero (trompetă) – ocupă poziția șef de partidă adjunct la „Beethoven” Orchester Bonn; Timothy Page (corn) deține poziția de șef de partidă la Theater an der Elbe din Hamburg; André Melo (trombon) colaborează cu renumite orchestre europene, precum Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii WDR, Orchestra de Cameră Mahler, în 2018 primind premiul „Opus Klassik Award” pentru înregistrarea Simfoniei Nr. 3 de Mahler; Tomer Maschkowski (trombon bas) deține din 2018 titulatura de Yamaha Artist, fiind frecvent invitat în ansambluri pentru instrumente de alamă în cadrul Berliner Philharmoniker sau a Festivalului din Lucerna.   

Tribul Artistic este singura asociație din România care a devenit membră a European Music Council și International Music Council, misiunea asociației orbitând în jurul dorinței de a schimba perspectiva asupra evenimentelor culturale prin implementarea acestora la cel mai înalt nivel, conectând oameni și resurse prin conținut artistic original.

Proiect realizat de Tribul Artistic și co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN).

Proiect susținut de: Timișoara 2021 – Capitală Culturală Europeană

Partener educațional: Facultatea de Muzică și Teatru Timișoara

Parteneri:Opera Națională Română Timișoara, Parohia Romano-Catolica Timisoara III – Elisabetin, Fundația Județeană pentru Tineret Timiș (FITT),Synlab, Hotel President

Partener de mobilitate: Autoschunn

Parteneri media: Actualitatea, Radio România Muzical, Radio Timișoara, TVR Timișoara, Știri de Timișoara, Best of Timişoara, Ghidul Banatului

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.