Bloomberg: Averile celor mai bogate familii din lume cresc cu câte 4 milioane de dolari pe oră

Share Button

Numerele năucesc mintea: 70.000 de dolari pe minut, 4 milioane pe oră, 100 de milioane pe zi. Atât de repede a crescut averea Waltonilor, clanul din spatele lui Walmart Inc., se arată în clasamentul celor mai bogate familii din lume, publicat de Bloomberg.

Moștenitorii lui Walton adună bogăție la o scară aproape fără precedent. Averea lor a crescut cu 39 de miliarde, până la 191 de miliarde, de când au urcat în 2018 pe primul loc în topul celor mai bogate familii. Familia Mars a adăugat 37 de miliarde, urcând la 127. Koch, familia de industriași influentă politic, a mai pus mâna pe 26 de miliarde și a ajuns la 125. Și așa merge pe tot globul. Cei mai bogați 0,1% din americani controlează acum mai multă bogăție decât oricând după 1929, dar și omologii lor din Asia și Europa câștigă la fel. În lume, cele mai bogate 25 de familii dețin aproape 1,4 trilioane de dolari, cu 24% mai mult decât anul trecut.

Aceste cifre reprezintă dovada că trebuie reglat capitalismul. Inegalitatea a devenit o problemă politică explozivă, de la Paris la Seattle și la Hong Kong. Dar cum să reduci diferența în creștere dintre săraci și bogați? Familia regală saudită, House of Saud, valorează 100 de miliarde de dolari. Și este o valoare modestă. În fond, gigantul petrolier Aramco, bijuteria economiei saudite, este cea mai profitabilă companie din lume. Regatul speră să-l listeze la burse la o evaluare de 2 trilioane de dolari.

Printre alți mari câștigători se înscriu proprietarii casei de mode Chanel și familia italiană Ferrero, care deține brandurile Nutella și Tic Tac. În India, averea familiei Am-bani a urcat cu 7 miliarde, la 50. În total, cele mai bogate 25 de familii au 250 de miliarde mai mult decât anul trecut.

Nicolae SILADE

 

3150

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.