Aura Twarowska, ambasadoare culturală a Lugojului, Banatului şi României pe tărâmuri europene

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Cetăţean de Onoare al Lugojului, care într-adevăr face o mare onoare Lugojului şi locuitorilor acestuia, Aura Twarowska munceşte fără încetare indiferent dacă este duminică sau o altă sărbătoare. O face numai din pasiune, din dragoste pentru muzică, ştiind că indiferent cât talent ai avea, fără muncă nu poţi performa, ca să ajungi şi să te menţii în vârful piramidei. Dacă arunci o privire în agenda ei de lucru, aşa cum am făcut-o şi noi, te vei convinge de veridicitatea celor afirmate mai sus. De vrei să stai de vorbă cu ea, o poţi face doar între două avioane. Cel mai bine ar fi să exemplificăm. Şi o şi facem.

În 25 decembrie 2017, a susţinut un concert de arii şi duete din opere, la Berliner Philharmonie. În luna ianuarie nu apărut în faţa pubicului. Asta nu înseamnă că nu a muncit. Un rol trebuie foarte bine pregătit. Poate să îţi ia chiar şi câteva luni până îl înveţi. Asta depinde de lungimea lui, dar şi de gradul de dificultate. De pildă, pentru rolul din opera Tristan şi Isolda i-a trebuit luna ianuarie completă şi cu greu l-a învăţat. Mai sunt şi repetiţiile, mai o grupă de studenţaşi pe care îi are în pregătire pentru masterat. În 3 februarie a debutat la Sala Radio, în rolul Brangane din Tristan şi Isolda, de Richard Wagner, cu Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului Julien Salemkour.

Între 20 februarie şi 3 martie a cântat la Wiener Staatsoper (pe a cărui scenă a jucat în 400 de spectacole; oare câţi artişti se pot mândri cu un astfel de palmares?) o serie de patru spectacole cu opera Evgheni Oneghin de Piotr Ilici Ceaikovski, alături de baritonul polonez  Mariusz Kwiecień, tenorul ceh Pavel Cernoch, ucraineanca Olga Bezmertna, ruşii Margarita Gritskova, Pavel Kolgatin, Igor Onischenko, şi cu celebrul bas italian Ferruccio Furlanetto. La pupitrul dirijoral s-a aflat dirijorul francez Louis Langree. Că spectacolele s-au bucurat de un real succes o dovedesc ziarele vieneze. Redăm mai jos câteva pasaje din ele:

„Ene Idealbesetzung, die gute Seele dieser Auffuehrung: Aura Twarowska. Begeisterung”. Distribuție ideală, sufletul bun al acestui spectacol: Aura Twarowska, o încântare! (Stefan Ender, Der Standard, Viena)

♦ „W zasadzie spośród pań najlepiej zaprezentowała się Aura Twarowska jako Filipiewna”, În ceea ce priveşte vocile feminine, cel mai bine s-a prezentat Aura Twarowska, în Filipijewna (Magdalena Grzybowska, Opera lovers)

„Aura Twarowska (…) mit viel Stimme aufw arten kann”, Aura Twarowska se poate lăuda cu o voce mare (Wolfgang Habermann, Der Neue Merker).

La data de 10 martie, a cântat în Stabat Mater, de G. Rossini, la Berliner Dom (Domul din Berlin), operă care a avut nevoie de 10 zile de pregătire numai în Berlin. Cvartetul solistic a fost alcătuit din soprana Barbara Krieger, alto Aura Twarowska, tenor Cosmin Ifrim şi basul Jan Martinik (Deutsche Oper Berlin), Corul şi orchestra Ensemble Xperienece sub bagheta aceluiaşi Julien Salemkour ( Metropolitan Opera Scala Milano, Deutsche Oper Berlin, Semper Oper Dresda, Musikferein şi Koncerthaus Viena, Tokio şi multe altele).

Aura Twarowska, un nume mare pe scenele lumii, care mai are încă multe de spus în domeniul operei, este cea care face cinste şi aduce onoare Lugojului său natal, nu ca o şleahtă meschină de consilieri obtuzi, pe care… Dar mai bine mă opresc aici. Prietenii ştiu de ce.

Mircea ANGHEL

Despre admin 6584 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.